Noční teploty strmě klesají k nule, na horách napadl první sníh a letní pneumatiky přestávají pomalu ale jistě fungovat. Od prvního listopadového dne navíc platí ze zákona povinnost zimních pneumatik. Řidiči však nechávají přezouvání na poslední chvíli. To potvrzuje i Josef Zimmermann, z jednoho z frýdlantských autoservisů.
Kdy je optimální přezouvat na zimní pneumatiky?
Popravdě teď hned. Zatím je ještě čas, ale nevyplácí se nechávat to na poslední chvíli. Pokud se čeká na první sníh, nejde stihnout všechna auta v jeden den. Doporučuji nebrat přezouvání na lehkou váhu.
Podle čeho vybírat správnou pneumatiku?
Pro většinu řidičů je prvořadá cena. Vyplatí se ale vybírat z osvědčených značek. Kvalitní pneumatika se v zimních podmínkách vyplatí. Není vždycky pravda, že drahá guma je nejlepší. Není od věci se v servisu poptat a nechat si dobrou gumu doporučit.
Kdy přezouvat zpět na letní pneumatiky?
Je dobré počkat, až budou ranní teploty trvale vyšší než osm stupňů Celsia. To samé obráceně platí i v zimě.
Kolik stojí přezutí třeba u vás v servisu?
U nás vyjde zhruba na pět až šest stovek.
Nápor před zimou tedy zatím necítíte?
Bohužel ne. Zatím k nám jezdí spíš pravidelní zákazníci. Většina řidičů nechává přezouvání na poslední chvíli a pak se diví.
Jaký je optimální dezén pneumatiky?
Pod pět milimetrů bych asi nešel. Pořád je to samozřejmě lepší než jízda na letní pneumatice. Důležité jsou i další parametry. Podstatné je i stáří pneumatiky, samozřejmě i guma časem tvrdne.
Na co dál se před zimou zaměřit a co zkontrolovat?
Stěrače, ostřikovače a provozní kapaliny. Prostě absolvovat celou takovou zimní prohlídku. Určitě nebudete litovat, když promažete zámky a ošetříte těsnící gumy kolem dveří.
A co aditiva do paliva?
Aditiva jsou potřeba hlavně u dieselových motorů. Nikdo tady neprodává zimní naftu. Nafta se často doprodává až do poloviny ledna, než přijde na trh ta správná. Doporučuji používat aditiva, je ale třeba opět vybírat kvalitní a nekupovat to nejlevnější, co vidíme.