Zatím tuto novinku využívá necelých 200 subjektů, převážně z řad restaurací, jídelen, hotelů a nemocnic.

„Je to služba pro lidi, kteří z různých důvodů do Makra nejezdí. Mají to daleko, nemají auto nebo koho do něj posadit,“ vysvětlil zacílení novinky ředitel libereckého Makra Jaromír Polák. Dodávky rozvážející zboží jsou podle něj schopny obsloužit celé Liberecko, Jablonecko, Turnovsko a část Krkonoš. „Zákazník tedy nemusí prodejnu vůbec navštívit, stačí si zboží přes internet objednat,“ podotkl ředitel.

Makro má prozatím 4 dodávkové vozy, další jsou v plánu. Kvůli nové službě byla v areálu libereckého Makra přistavěna expediční hala a dispečink. Makro chce stálým zákazníkům, kteří budou dodávkovou službu využívat pravidelně, nabízet i výhodné ceny.

„Počítáme s tím, že za současné situace bezproblémově obsloužíme asi 250 exkluzívních klientů. Ale zájem o službu je velký, třeba Makro v pražských Stodůlkách už se na tuto hranici vyšplhalo a expediční hala jim přestala stačit,“ zdůraznila mluvčí Makra Romana Nýdrle.

Podobnou službu již provozuje například konkurenční JIP, Makro ale sází na výhodu nejširšího sortimentu, který začíná na nápojích a jídle a končí na kancelářských potřebách, drogerii a pracovních pomůckách. To vše si lze objednat a nechat dovézt.

„Do roku 2012 chceme, aby zisk z rozvážkové služby činil desetinu celého obratu,“ doplnil regionální ředitel Makra pro oblast Sever Quentin Royer.
Síť velkoprodejen Makro provozuje v ČR 13 středisek pro podnikatele, orientuje se převážně na restaurace, hotely a catering, maloobchodníky a střední firmy.