Už týden se na frýdlantském nádraží neobjevil žádný klasický vlak. Ani by neměl kudy projet, většinu nádražních kolejí dělníci vytrhali. Na ty zbývající vyjely pracovní stroje.

Nádraží ve Frýdlantu stejně jako to v sousední Raspenavě se díky stomilionové investici rekonstruuje. Hotovo má být na jaře.

VYŠŠÍ NÁSTUPIŠTĚ

Už pět let jezdí na Frýdlantsku moderní nízkopodlažní motoráky. Cestujícím je ale jejich bezbariérovost k ničemu, do vozu musejí z nízkých nástupišť beztak šplhat.

To nyní skončí. Až bude ve Frýdlantu a v Raspenavě hotovo, lidé začnou nastupovat z nových nástupišť, která budou stejně vysoko jako dveře vlaků.

Zmizí i další nepříjemnost při cestování. Dosud vlak z Liberce do Bílého Potoka na raspenavském nádraží složitě objíždí přes celou stanici. „Po rekonstrukci to už nebude nutné, vlak tak zkrátí svůj pobyt a bude v cíli rychleji," uvedl jednatel společnosti KORID LK, která má veřejnou dopravu v kraji na starosti, Pavel Blažek.

„Stejně tak se zkrátí pobyt ve Frýdlantu při jízdě do Nového Města pod Smrkem," dodal.

MÉNĚ ZPOŽDĚNÍ

K zkrácení jízdních dob dojde až v prosinci 2017. Zásadní změny v jízdním řádu se ale nechystají. Hlavním přínosem celé stavby je totiž především stabilizace provozu.

„Provoz vlaků bude stabilnější na celém Frýdlantsku, lépe se vyrovnají možná zpoždění," řekl Blažek.

Součástí rekonstrukce je i úprava zabezpečovacího zařízení. Výhybky se přestanou přestavovat ručně a výpravčí si mezi sebou přestanou telefonovat. Provoz bude řízen z jednoho místa a měl by být bezpečnější.

Správu železniční dopravní cesty vyjde modernizace na více než 400 milionů korun.

Komplikace při cestování Kvůli rekonstrukci jezdí místo vlaků náhradní autobusy. Až do 19. října nejezdí žádné vlaky mezi Mníškem a celým Frýdlantským výběžkem. Od 20. do 31. října bude výluka pokračovat jen částečně. Autobusy vyjedou jen na trase Frýdlant Černousy a Frýdlant Jindřichovice.