Odjezdová hala libereckého nádraží svítí novotou. Za novými automatickými dveřmi se otevírá průhled přímo na nástupiště a jen jedna dosud neobsazená část dává tušit, že České dráhy stavbu ještě dokončují. „Přistoupili jsme k velké, od základu vedené rekonstrukci liberecké haly, protože její minulá rekonstrukce se nevydařila tak, jak jsme doufali,“ popsal ředitel Regionální správy majetku Českých drah Václav Fikr.

„Chceme také zvýšit komfort cestujících a je možné, že nádraží bude důstojným soupeřem i v soutěži o nejkrásnější nádraží,“ zažertoval. Rekonstrukce stála dráhy 48 milionů korun, převážná většina prostředků pochází z odprodeje majetku společnosti, zbytek z rozpočtu na investice. Všechny vnitřní zdi mají novou omítku. Zmizel bankomat, který býval přímo naproti vchodu, nahradilo ho velké okno přímo do kolejiště.

„Vyřešili jsme i problém s vlhkostí, který jsme zde měli,“ popsal Jaroslav Špína, vedoucí oddělení majetku. „Pod podlahou je zcela nová izolace a ventilace, která dostatečně větrá.“ Plošinu pro vozíčkáře nahradil výtah přímo z vestibulu. Nového nájemce bude mít nádražní restaurace a v dlouho nevyužívaném prostoru prodejny mezistátních jízdenek bude nově obchod se smíšeným zbožím. „Doufáme, že pomocí obchodů si na sebe budova alespoň částečně vydělá,“ dodal Jaroslav Špína.

Nevyloučil ani, že halu bude v budoucnu hlídat ochranka. „Je to kvůli různým nepřizpůsobivým živlům, které do haly již několikrát vnikly,“ vysvětlil. Rekonstrukce se nedávno dočkala celá řada nádraží v kraji – například jablonecké nádraží, stanice v Lomnici nad Popelkou, nádraží v Mimoni a další. Rekonstrukce menších stanic vyjdou v průměru na 13 až 20 milionů korun.