Zklidnění dopravy a bezpečnější výjezd od nákupních center by měl zajistit kruhový objezd, který je vyprojektován v rámci kompletní rekonstrukce mostu, který na křižovatku navazuje.

„S kruhovým objezdem se počítalo, minimálně na něj byl vypracován projekt. Jestli se zde skutečně vybuduje, nejsem však schopen v tuto chvíli přesně říct,“ uvedl Pavel Rychetský, šéf libereckého odboru dopravy.

Zmiňovaná křižovatka bývá dějištěm poměrně častých dopravních nehod. Většinou to sice odnesou jen plechy a následky nebývají nikterak tragické, nabourané vozy zde však blokují a komplikují dopravu.

I přesto se však občas na tomto místě stane i kolize s neblahým koncem. „Dopravních nehod přímo v místě výjezdu od Lidlu a Obi bylo za loňský rok 6. Jedna smrtelná, jedna s těžkým zraněním. Nejčastější příčinou nehod bylo nedání přednosti v jízdě,“ vyčíslila konkrétně Vlasta Suchánková, tisková mluvčí liberecké policie.

To je však počet nehod, které jsou nahlášené na policii. Skutečné číslo může být daleko vyšší. Řidiči si stěžují na hustý provoz a obtížnou dopravní situaci zejména při výjezdu od Lidlu doleva. „Od Kauflandu až k Alfastation bývají neuvěřitelně dlouhé kolony aut v kuse. Pokud chci například kolem čtvrté hodiny odpolední odbočit od Lidlu směrem na most doleva, je to téměř nadlidský úkol,“ postěžoval si Petr Pokorný z Liberce.

Jak dále vysvětlil, buď musí spoléhat na to, že jej některý z řidičů aut stojících v koloně pustí v momentě, kdy má alespoň zleva volno, nebo prostě musí zariskovat. „Myslím, že z toho důvodu tam vznikají ty bouračky. Já se ale řidičům nedivím, že riskují. Na této křižovatce to totiž skutečně jinak nejde,“ dodal ke zmíněné situaci Petr Pokorný.