Výhrady proti projektu ale zazněly jak z opoziční Změny pro Liberec, tak i na veřejné debatě k IPRM od některých občanů.

„Nejdřív jsem byl k tomuto projektu skeptický, dnes jsem mírný optimista. Přijali jsme na představenstvu usnesení, že muzeum tramvají podpoříme,“ potvrdil předseda představenstva DPMLJ Roman Šotola (ČSSD).

Náměstek primátorky pro technickou infrastrukturu Lukáš Martin (ČSSD) k tomu připomněl, že pro muzeum tramvají je areál výstaviště ideálním místem. Vyroste v těsném sousedství Severočeského muzea a Oblastní galerie v budově historických lázní. „Muzeum bude dalším turistickou atrakcí města. Navíc podpoří i technickou vzdělanost,“ řekl.

Zastupitelka Zuzana Kocumová (USZ) za opoziční Změnu pro Liberec kritizovala hlavně to, že za cenu stavby muzea mohlo být do Integrovaného plánu rozvoje města (IPRM) zařazeno více malých, a podle jejího názoru potřebnějších projektů, třeba oprav tělocvičen ve školách.

„Jsou to cenné plochy, dostupné pěšky z centra města. Mohla by tu vzniknout zástavba výstavních vilových domů,“ uvedla před časem Zuzana Kocumová.

Podle ředitele DPMLJ Luboše Wejnara se muzeum tramvají začne stavět už v příštím roce, dokončeno by mělo být v roce 2014. „Ve vozovně dopravního podniku by vzniknout muzeum nemohlo, není tam pro historické tramvaje místo,“ zdůraznil Wejnar. Provoz muzea přijde ročně na sumu více než jeden milion korun. „Předpokládáme, že jeho chod budeme platit z toho, co vyděláme na vstupném, ale i z jízd historickou tramvají. Počítáme i se sponzory,“ řekl šéf Bovera klubu Tomáš Krebs. „Budeme usilovat o dotace na ochranu památek. Dvě naše tramvaje už ministerstvo prohlásilo za kulturní památky,“ dodal.