"Ve chvíli, kdy zdražujeme jízdné, je nálada mezi Liberečany taková, že by nám to těžko odpouštěli. To je prostě realita," uvedl Šotola.

Výstavbu muzea tramvají nedoporučoval audit, který si nechal dopravní podnik na jaře vypracovat. "To, že k takovému rozhodnutí představenstvo dospělo až po tak dlouhé době, je takové hořké vítězství," řekl kritik projektu a člen dozorčí rady DPMLJ Josef Šedlbauer. Podle něj tak dopravní podnik při přípravě projektu zbytečně "vyhodil" 1,7 milionu korun.

Podle Šotoly se ale myšlenky muzea tramvají nevzdávají. Zájem podle něj projevili provozovatelé zábavně naučného IQ parku z Centra Babylon, které sídlí v blízkosti dopravního podniku. "Mohla by vzniknout stálá expozice v rámci IQ parku. Budeme s nimi o tom jednat," uvedl Šotola.

Muzeum na libereckém výstavišti chtěl dopravní podnik postavit v následujících dvou letech. Nahradit mělo dva zchátralé pavilony výstaviště. Projekt byl zařazený do Integrovaného programu rozvoje města a dopravní podnik tak mohl žádat o dotaci z evropských fondů. Jeho podíl na stavbě by tak byl kolem deseti milionů korun.

Projekt dlouhodobě kritizovala opoziční Změna pro Liberec, muzeum považovala za zbytečné a předražené. Navrhovala také jiné využití výstaviště. "V prostoru by mohlo vzniknout kvalitní bydlení a zároveň veřejný prostor, využitelný pro všechny obyvatele Liberce," řekla již dříve opoziční liberecká zastupitelka Zuzana Kocumová.