Most v Loučné U Wienerů čeká jen oprava spočívající v doplnění vymletého materiálu, opravě vozovky nad tímto místem a výměně zábradlí. Zbývající dva, most v Doníně u Nývltů a lávka u Koruny, budou zbourány a postaveny zcela nové. „Na obě novostavby byl kladen jeden hlavní požadavek - aby v případě zvýšených průtoků v Nise nebyly další překážkou v korytě. Oba proto budou mít jen jedno pole bez středového pilíře. Most v Doníně bude mít navíc sklopné zábradlí,“ zdůraznil Vít Štrupl, ředitel Brány Trojzemí, hrádeckého infocentra.
Zajímavostí je, že lávka u Koruny bude zavěšena na ocelových lanech. „To umožní ještě zvětšit průtočný profil, protože pasy spojující oba břehy budou parabolické a tedy výše nad korytem, nežli by byla lávka klasické konstrukce,“ vysvětlil Štrupl.

Projektanti všech staveb jsou v současné době vybíráni ve veřejné soutěži. Zájem o tyto zakázky je ale tak velký, že by se cena podle zkušeností radnice mohla snížit zhruba o třetinu.

Rekonstrukce komunikací a mostů ve městě bude Hrádek financovat z velké části z dotace ministerstva pro místní rozvoj. Potřebovat na to bude 200 milionů. Pokud se podaří v soutěžích cenu dostat na zhruba 70 procent odhadovaných nákladů, měla by dotace opravy plně krýt a nároky na městský rozpočet by měly být minimální, řekl starosta Hrádku Martin Půta.

Hrádek byl v Libereckém kraji jedním z nejpostiženějších měst, velká voda tam zasáhla na 600 domů. Povodně způsobily škody za více než osm miliard korun. Jen na krajských silnicích a mostech přesáhly dvě miliardy. Opravy mostů za zhruba půl miliardy řeší kraj s pomocí úvěru, na financování škod na silnicích potřebuje 1,48 miliardy korun.