„Od pondělí 23. srpna až do 30. září nebudou jezdit tramvaje číslo 5 a 11 v úseku mezi MHD Fügnerova a Vratislavicemi – výhybnou. Nahradí je autobusy X5 a X11,“ uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku města Liberce Martina Poršová.

Ve Vratislavicích si pak ti cestující, kteří míří až do Jablonce nad Nisou, přesednou z náhradního autobusu zpátky do tramvaje.

Výluku způsobila další etapa modernizace tramvajové trati do Vratislavic. Každý rok dopravní podnik renovuje jednu část úseku. Letos by měli současně stavbaři udělat také první krok k plánované výstavbě tramvajové trati do největšího libereckého sídliště Rochlice.

Během výluky tramvaje nebudou zastávky Mlýnská, Pivovar a Ústav sociální péče plnit svou funkci, autobusy sem nebudou zajíždět. Ostatně u některých zastávek to ani není možné, protože tam neleží silnice.

Tramvaje se už tady nebudou křižovat

„Modernizace tramvajové trati začala v roce 2008 vybudováním tramvajové točky v ulici Fügnerova. V roce 2009 byla rekonstruována tramvajová trať v úseku Fügnerova – Klicperova. Letos stavebníci položí koleje od ulice Klicperova až po zastávku U Lomu. Tento úsek měří 950 metrů,“ upřesnila tisková mluvčí dopravního podniku. „Bez křižování tramvaje pojedou na konci letošní výluky od Nové Rudy až na Fügnerovu ulici,“ dodala.

V pracovní dny spoje posílí

V pracovní dny, zhruba od 6.00 do 19.00 hodin, bude linka číslo X11 posílena dalšími autobusy. K tomu upozornila tisková mluvčí, že ze zastávky Vratislavice výhybna do Liberce budou spoje vyjíždět o 2 minuty dříve před pravidelným spojem. Úsek Rybníček – Viadukt bude po dobu výluky zrušen bez náhrady.

„Modernizace tramvajové trati se dotkne i některých autobusů, které dříve jezdily ulicí Na Bídě. Nyní budou vedeny přes ulici Jablonecká a Šaldovo náměstí,“ dodala Martina Poršová. Touto náhradní trasou budou autobusy jezdit až do 15. října.

Lidem, kteří cestují tramvajemi číslo 5 a 11, připravovaná výluka ani příliš nevadí. „Je to každý rok, už jsem si na výluky zvykla. Náhradní autobus má zastávku od našeho domu asi dvě stě metrů dál, než kde normálně staví tramvaj. To mi trochu vadí, ale na druhé straně chápu, že se trať musí rekonstruovat,“ řekla Dana Černá, která žije u přítele v Zeleném Údolí. „Asi budeme častěji jezdit do práce autem,“ doplnila.