„V současné době přesouváme naše posádky k údržbě silniční zeleně, provádíme ořez větví a výřezy křovin nebo likvidujeme zbytky polámaných stromů. Prostředky určené pro zimní údržbu tak využíváme k těmto pracem,“ řekl Deníku Jiří Daníček.

Na mírné zimě tak silničáři letos příliš nevydělají. Krajská správa silnic Libereckého kraje navíc v letošním roce obhospodařuje poprvé také zhruba 370 kilometrů rychlostních komunikací a silnic první třídy, které byly doposud v krajské správě Ředitelství silnic a dálnic.
„Silnice první třídy a rychlostní komunikace jsou mnohem náročnější na údržbu,“ uvedl Jiří Daníček.

„Musíme také počítat s mnohem kratšími limity pro zajištění sjízdnosti. Zatímco komunikace druhé třídy musí být sjízdné do šesti hodin, komunikace první třídy musí být připraveny za polovinu tohoto času. Všechny tyto aspekty se samozřejmě projeví na našich nákladech,“ dodal provozní náměstek Krajské správy silnic Libereckého kraje.

Teplejší zima šetří také městské kasy. Přesto se pracovníci technických služeb nezastaví. „Když neodklízíme sníh, tak se věnujeme čištění ulic. Průběžně také zbavujeme silnice a chodníky přebytečného posypového materiálu, který jsme tam od počátku zimy navozili,“ uvedl mluvčí Technických služeb města Liberce Michal Buzek.