České dráhy totiž oslavovaly 150 let železniční trati mezi Hrádkem a německou Žitavou. Šanci nechat se svézt už z Liberce do Žitavy a zpět historickým vláčkem, taženým parní lokomotivou, využily stovky, ne–li tisíce lidí. A to z obou konců železniční trati, tedy i z Žitavy.

Současně naděloval Mikuláš, a to skutečně všude – v Mikulášském vlaku, vypraveném z Liberce, ale i v prostorách nádraží v Hrádku.

„Ne všechny rodiče a děti se vešli do Mikulášské jízdy. Proto jsme jim připravili nadílku tady v hale. Dárek dostalo každé dítě, které nám přineslo vlastnoručně namalovanou hvězdu,“ řekla Hedvika Zimmermannová z místní Diakonie, bývalá místostarostka Hrádku.

„V minulých letech jsme dělali Mikuláše v kostele, teď jsme přesídlili na nádraží,“ doplnila. V odbavovací hale nádraží děti také házely do připravené poštovní schránky svůj dopis Ježíškovi, své vánoční přáníčko. Věděly, že musí přiložit i obálku se známkou, aby jim mohl Ježíšek odpovědět.

„Ježíšek odpoví úplně každému dítěti, napíše všem,“ zdůraznila Hedvika Zimmermannová. Železniční trať křižovaly tři páry historických vlaků, tažených parními lokomotivami.

Železniční trať ze Žitavy do Liberce, o kterou se zasloužil liberecký průmyslník Johann Liebieg, je jednokolejná a vede údolím Lužické Nisy. Most přes Nisu mezi Žitavou a polským Porajowem se svou délkou 741 metrů patří mezi nejdelší saské železniční mosty.

Trať byla otevřena v prosinci roku 1859 a navázala na již dokončenou železnici do Pardubic, která byla dokončena o půl roku dříve. Železnice měla zajistit rychlou cestu z Německa do Vídně. Historické vlaky vypravila Společnost železniční výtopna Jaroměř.