Turistické infocentrum je jakousi výkladní skříní města. První kroky většiny tuzemských i zahraničních návštěvníků města míří právě sem. Liberec může být na své „Íčko" pyšný, letos opět vyhrálo v krajské soutěži o nejlepší infocentrum. Rozhodlo o tom jednak hlasování na internetu, jednak hodnocení podle tzv. mystery shoppingu, tedy nákupu v utajení, o němž zaměstnanci netuší, kdy k němu dojde.

Liberecké městské informační centrum (MIC) vyhrálo už v loňském roce. „Obhajoba tohoto ocenění je pro nás samozřejmě poctou a poskytuje nám důležitou zpětnou vazbu. Vítězství je o to cennější, že o něm rozhodli sami turisté, kteří byli s našimi službami spokojeni," sdělila vedoucí Městského informačního centra Pavlína Kuchtová, která dodala, že letošní ročník byl cenný v tom, že pořádající Asociace turistických informačních center ČR hodnotila pouze certifikovaná infocentra. „Bohužel kdejaký stánek může mít nápis infocentrum a nemusí splňovat požadovaná kritéria," objasnila Kuchtová.

Celorepubliková soutěž o nejlepší informační centrum probíhá každý rok v letní sezóně. Podle Kuchtové jsou posuzovány kraje zvlášť, proto už Liberec nemůže dosáhnout lepšího výsledku. V rámci mystery shoppingu se hodnotí vše od umístění směrovek už na ulici, úpravy výloh přes vybavení a nabídku centra až po jednání zaměstnanců. U těch je důležitá nejen jazyková vybavenost, ale také ochota a přívětivost. Tajná kontrola navštěvuje pouze tři nejlépe hodnocená infocentra. „Loni jsme obstáli na výbornou, letos ještě přesné výsledky výstupu neznáme," vysvětlil vedoucí odboru cestovního ruchu a sportu David Pastva.

Vzhledem k důležité propagační úloze MIC pro město si jeho zástupci uvědomují nutnost rekonstrukce jeho prostor.

„V dalších letech bychom chtěli za pomoci česko-německých a česko-polských projektů naše infocentrum etablovat jako skutečné regionální centrum. součástí by měla i úprava interiéru, které dnes není k zaměstnancům příliš přívětivé," okomentoval náměstek primátora pro školství, kulturu, sociální věci a cestovní ruch Ivan Langr.

Letos navštívilo Městské informační centrum Liberci přes třicet tisíc návštěvníků. Mezi cizinci převládají nejčastěji Němci, Poláci a Nizozemci. Letos výrazně přibylo Belgičanů, Rusů a Dánů.