„Má cenu to kupovat? Má nové vedení města jasno v tom, jestli pozemky budeme pro tramvaj potřebovat?“ ptal se Jan Korytář ze Změny pro Liberec. Jeho kolegové ze stejného sdružení také chtěli vědět, kdo byl původním vlastníkem pozemků.

Podmínkou kupní smlouvy je totiž to, že pozemky musí město zaplatit do 10. června. Pokud by se prodej uskutečnil později, bude za ně Interma chtít o zhruba 300 tisíc víc.

Náměstek Lukáš Martin (ČSSD) připustil, že je možné, že tramvaj tudy nepovede. „Jenže později bychom za pozemky dali víc,“ upozornil.

Pozemek před časem získala Interma od Pozemkového fondu České republiky. Zastupitelé za Změnu se podivovali nad tím, že půdu fond nenabídl nejdřív městu.

„To, že pozemkový fond dává vždy přednost městu, je vaše mylná představa,“ podotkl k otázce bývalý primátor Jiří Kittner (ODS).

Liberecký deník je na Facebooku!

Nutnost koupě vysvětlovali zastupitelům i úředníci příslušného odboru. Uvedli, že jako odbor jsou zavázáni získat pro tramvajovou trať pozemky, ty zcelit i pro případnou zeleň kolem trati.
„Tohle je typická metoda. Koupíme jeden pozemek, ale potom budeme muset koupit i ostatní, abychom plochu zcelili,“ namítl Josef Šedlbauer ze Změny. Jak z diskuse zastupitelů vyplynulo, město totiž jedná i s ostatními vlastníky pozemků v tomto místě.

„Cena 200 korun za metr je pro město výhodná. I kdyby se nakonec ukázalo, že pozemky pro tramvaj nepotřebujeme, můžeme je se ziskem později prodat,“ řekl náměstek Jiří Šolc (Liberec občanům).

Pro koupi zvedlo nakonec ruku 23 zastupitelů.