Další personální zemětřesení čeká k 1. lednu roku 2012 liberecký magistrát.

Ze současných 380 pracovních míst jich zde zůstane jen 355. Touto reorganizací chce vedení města na platech ušetřit v rozpočtu na příští rok až 2 miliony korun.

„O tom, že se bude propouštět, víme. Ale zatím nikdo neřekl, jak to konkrétně bude vypadat, koho propouštění postihne. Nechodí se nám teď do práce nijak radostně,” podotkla jedna z mladších úřednic Nového magistrátu, která si ale přála zůstat v anonymitě. „Blíží se zdražování a další krize. Neumím si představit, že bych přišla na konci roku o práci,” dodala.

Počet zaměstnanců magistrátu klesá už několik let a v porovnání s dalšími podobně velkými krajskými městy je úředníků v Liberci podle tajemníka magistrátu Jindřicha Fadrhonce dokonce nyní méně. „Velké množství pracovních míst se už ani neobsazovalo,” zdůraznil Jindřich Fadrhonc. Ještě v roce 2003 na úřadu pracovalo asi 500 lidí.

Liberecký deník je na Facebooku. Připojte se

Na konci roku ale nečeká liberecký magistrát až tak dramatické propouštění, jak to vypadá. V počtu míst, která ubudou, je zahrnuto 16 úředníků, kteří budou nově spadat pod úřad práce.

„Konkrétních výpovědí padne tak do deseti,“ dodal tajemník.

Podle současného hrubého odhadu by mělo krajské město zaměstnancům, které propustí, na odstupném vyplatit zhruba 400 tisíc korun, jak potvrdila mluvčí radnice Pavlína Stránská.

Letos by měl magistrát na mzdy svých zaměstnanců, a to včetně odvodů na sociální a zdravotní pojištění, dát asi 121,5 milionu korun. Ještě v roce 2009 to bylo 139 milionů.

Změny se od ledna dotknou i jednotlivých odborů a oddělení. Pár pracovních míst město ušetří tím, že některé odbory sloučí.
Naopak novinkou bude Odbor hlavního architekta, kam by mělo nově spadat i územní plánování. V nejbližší době magistrát vypíše výběrová řízení na nové vedoucí několika odborů, třeba i Odboru hlavního architekta.

S využitím ČTK