„Jde to dobře. Mašinu jsme v Německu nakládali asi dvě hodiny pomocí dvou jeřábů, transport do Liberce pak trval hodinu. Tady jsme pak půl dne připravovali konstrukci, pomocí které lokomotivu sundáváme," dodává Vodrážka a kontroluje vodováhu, aby třicetitunový kolos přesně dosedl na koleje. Kolem se míhají televizní štáby, fotografové i náhodní přihlížející. „Volal nám vnuk, ať sem jdeme, to víte, něco takového se každý den nevidí," obdivně sledovala práci techniků starší paní.

Akumulační lokomotiva je teď největším exponátem Technického muzea v Liberci. „Vlastnilo ji muzeum energetiky v Hirschfelde, jenže po dvojích povodních mají narušenou statiku budov, takže ho musí zavřít. Když jsme se to dozvěděli, hned jsme tam jeli, zda by pro nás nebylo něco použitelné," říká mluvčí muzea Petr Kumpfe. „Ale už nás jiní zástupci muzeí předběhli, na řadě exponátů visely cedulky Zabráno. Pak jsme uviděli tuhle lokomotivu zarostlou křovím před budovou a úplně se nám rozsvítily oči," dodal Kumpfe.

Podle ředitele Technického muzea Jiřího Němečka je lokomotiva předzvěstí plánovaného rozšíření. „Nádvoří bývalého LVT chceme přeměnit na veřejný park, kde budou vystaveny exponáty, jako je tato lokomotiva." Na projektu nazvaném Muzeum v parku spolek spolupracuje s městem, které je vlastníkem pozemků na výstavišti. „Také se chceme při rozšíření zaměřit na mládež, aby se dostala do styku s technickými obory, to je náš stěžejní cíl," dodal Němeček.