„Chceme veřejnosti rozšířit možnost vyřídit si na magistrátu nejběžnější úřední záležitosti. Ze statistických údajů totiž vyplynulo, že mnozí občané by upřednostnili vyřízení svých záležitostí ráno, například na cestě do zaměstnání,“ zdůvodnil Korych změnu, v rámci níž bude úřední doba každý den zahájena již v 8 hodin. V současné době úředníci magistrátu pracují až od půl deváté.

„Mně by to tak vyhovovalo, do práce chodím většinou kolem půl deváté a přes den na vyřizování nemám čas,“ komentoval chystanou změnu obyvatel Liberce Martin Žemlička.

Dřívější budíček však nebude jedinou změnou v pracovní době libereckých úředníků. V pondělí a ve středu totiž nebudou pracovat do 18 hodin jako doposud, ale domů půjdou o hodinu dříve. „Po otevření úřadu v sobotu dopoledne, což je v českých podmínkách stále velmi výjimečné, totiž došlo k zásadnímu poklesu návštěvnosti úřadu ve večerních hodinách,“ vysvětlil Martin Korych.

Ne každý však s takovým krokem souhlasí. „Když jsem v práci skončil v pět hodin, byla to jediná možnost, jak si své záležitosti vyřídit,“ uvedl další z obyvatel města pod Ještědem.

Podle Korycha se však liberecký magistrát snaží pružně reagovat na potřeby svých občanů. Nedávno jako jediný v České republice rozšířil úřední dobu na šest dní v týdnu. „Úřední soboty fungují od 1. března tohoto roku a setkaly se s velice pozitivním ohlasem veřejnosti. Počet klientů, kteří využili služeb přepážkových oddělení magistrátu o víkendu, neklesá pod sto osob. Úřední soboty proto zachováme trvale,“ potvrdil Martin Korych s tím, že lidé si své záležitosti mohou v sobotu vyřídit od 8 do 12 hodin.

Celkem tak mohou Liberečané úřad navštěvovat 44 hodin v týdnu. „Pro srovnání: většina českých úřadů je takto otevřena pouze dva dny v týdnu a celkem má tak maximálně osmnáct úředních hodin,“ uzavřel mluvčí Magistrátu města Liberce.