Liberecký kraj spolupracuje s ministerstvem dopravy na přípravě veřejné zakázky nových rychlíkových linek R14A (Pardubice – Liberec), R14B (Liberec – Ústí nad Labem), R21 (Praha – Tanvald), R22 (Kolín – Nový Bor, resp. Rumburk) a R24 (Praha – Mladá Boleslav – Rumburk), která by od prosince 2031 měla nahradit linku L4.

Změny by měly provedené do roku 2031.

Krajští zastupitelé se v rámci zakázky snaží zajistit integraci rychlíkových linek do všech dotčených integrovaných dopravních systémů (IDS) o tu mají zajám všichni zúčastněné s tím, že Ministerstvo dopravy ČR požaduje, aby dopravce nesl riziko spojené s výdělky. Proto koordinátoři připravují podklady, které ukáží, kolik peněz IDS aktuálně vydělává. Cílem je omezit další požadavky na kompenzace za ztráty v tarifech IDS.

V rámci zakázky kraj také plánuje modernizaci vozového parku za účelem zvýšení komfortu pro cestující a také jim zajistit co možná nejvýhodnější provázanost spojů s dálkovou i regionální dopravou.

Zástupci kraje (potažmo krajů) a zástupci Ministerstva dopravy ČR (MD ČR) se dohodli zatím jen na některých podmínkách integrace s objednavatelem a některé otázky spojené se zakázkou jsou stále v řešení.

Například nebyli úspěšní s návrhem na provázanost a koordinaci s rychlíky souběžné regionální vlaky linek L2 (Liberec – Děčín) a L3 (Liberec – Jaroměř, resp. Hradec Králové). Tento návrh zástupci MD ČR odmítli.

Uskutečnění zakázky v tuto chvíli závisí na dořešení všech smluvních podmínek ke spokojenosti, jak zástupců kraje, tak zástupců MD ČR.

Mohlo by vás zajímat: U úderu blesku ve Vratislavicích byly i dvě zdravotní sestry. Ihned pomáhaly

Zásah v Zámeckém parku v libereckých Vratislavicích | Video: ZZS Libereckého kraje