„Vlastník každého bytu si bude moci pořídit jednu parkovací kartu za částku 500 korun ročně, druhé auto vyjde na šest tisíc korun ročně, každé další pak na osm tisíc ročně,“ popisoval tehdy primátorův náměstek Jiří Šolc. Záměr města ovšem vyvolal mezi lidmi velké diskuse. Mnozí kritizovali, že i když si parkovací kartu zakoupí, vzhledem k malému počtu míst stejně nebudou mít jistotu, že zaparkují.

Město teď obavy lidí uznalo a od „revoluce“ ustupuje. „Realizovat tuto ideu, abychom zároveň byli spravedliví vůči občanům, nepůjde. Alespoň ne v současné době. Musíme se zaměřit na hledání parkovacích míst na sídlištích,“ řekl primátor Jaroslav Zámečník. Vedení města tak vyslyšelo například hromadný podnět obyvatel ruprechtické Hokejky. „Plánované opatření situaci absolutně neřeší a navíc by jen výrazně zhoršilo lidské vztahy v lokalitách,“ napsali lidé v petici, kterou podepsalo 211 obyvatel tohoto domu

Podle analýzy, kterou si nechalo město zpracovat, se v dotčené lokalitě Ruprechtic nachází 1850 bytů, na které připadá jen 246 garáží a 740 parkovacích míst. Řada z nich navíc neodpovídá současné legislativě. Další místa teď proto bude město hledat.

„Odsouhlasili jsme zpracování projektové dokumentace na vytvoření míst v Hlávkově ulici,“ nastínil primátor. Rozšířené parkoviště před Hokejkou by mohlo přinést asi 190 nových míst. Dalších 450 míst by mohlo vzniknout zjednosměrněním některých ulic na sídlišti. I tak ale podle analýzy bude kolem dvou set míst scházet.

Kromě Ruprechtic město plánovalo v první etapě modré zóny zavést také na sídlištích Rochlice, Broumovská nebo Gagarinova. Ani zde ale zatím nevzniknou, situace je tam podle primátora podobná. Jediná modrá zóna mimo centrum tak začne už v srpnu fungovat v ulici Březová alej v Lidových sadech. „Tam si to lidé sami vyžádali,“ připomněl primátor. Místa v tamním vnitrobloku totiž zejména o víkendech blokují návštěvníci nedaleké zoologické zahrady. „Když se najdou lidé, kteří si to vyžádají ještě někde jinde, tak jsme připraveni jim vyhovět,“ uzavřel primátor.

Z původního záměru města zůstalo v platnosti jen jediné opatření. Radnice už lidem, vyjma invalidům, nepovoluje zřízení takzvaných vyhrazených míst. Na těch totiž ostatní řidiči parkovat vůbec nemohli, a to ani když byli jejich majitelé například dlouhodobě pryč.