Modernizaci tramvají realizuje v liberecké vozovně společnost Cegelec. Tato pražská firma zahájila na základě vítězství ve výběrovém řízení v roce 2018 modernizační program celkem dvanácti vozů dopravce SVZ (Städtische Verkehrsbetriebe Zwickau GmbH) z německého Zwickau, které si tramvaje pořídilo v letech 1993 a 1994 od výrobce AEG.

Zwickau se tehdy stalo prvním městem v rámci bývalého východního Německa, které do provozu nízkopodlažní tramvaje zařadilo. Vzhledem k zájmu dopravce udržet tramvaje v provozu dalších minimálně 16 let bylo po dlouhých letech služby rozhodnuto o celkové modernizaci vozů, kterou v kooperaci se smluvními partnery realizuje právě česká společnost Cegelec ze skupiny Vinci Energies. Cegelec, jenž je nástupnickou společností části podniku ČKD Polovodiče, pro vozidla dodává i kompletní novou elektrickou část.

První trojice vozů byla zmodernizována kompletně v Německu, u zbylých devíti se počítá s tím, že část prací bude prováděna v Liberci. K vykládce prvního vozu ve městě pod Ještědem došlo 10. prosince 2020. Po zhruba dvou měsících byla hlavní část činností na vozidle ukončena a tramvaj byla 22. února 2021 naložena na silniční trajler společnosti Universal Transport a ve večerních hodinách se vydala na cestu do Zwickau. Zde budou probíhat poslední dokončovací práce (například montáž interiéru, zavázání repasovaných podvozků, dynamické zkoušky atp.) předtím, než bude tramvaj možné zařadit opět do provozu s cestujícími. Také u těchto činností budou přítomni čeští odborníci ze Cegelecu.

Práce na prvním vozidle v Liberci byly ztíženy skutečností, že do Liberce jako první připutoval vůz čísla 901, což je vůbec první tramvaj GT6M, kterou Zwickau v roce 1993 zakoupilo. Šlo tedy o jakýsi prototyp, který se od ostatních dodaných tramvají v řadě na první pohled neviditelných detailů odlišoval.

Do Liberce v mezičase dorazila ze Zwickau už druhá tramvaj GT6M, jež byla složena na konci ledna. Tentokrát se jedná naopak o poslední z vozů vyrobených pro toto saské město, tedy vůz ev. č. 912. Práce na tramvaji se rozeběhly prakticky ihned poté, co kolej určenou a uzpůsobenou pro opravu vozidel GT6M opustil v pondělí 22. února první vůz.