První cenu získaly dvě výtvarnice, Květa Pacovská a Elisabeth Schnell, a to za „unikátní spolupráci a převedení výtvarného gesta do scénografie inscenace Bramborry“, kterou předvedli herci belgického Divadla De Spiegel.
Druhou cenu udělila porota hudebnímu skladateli divadla Drak z Hradce Králové, Jiřímu Vyšohlídovi, za vytvoření „brilantního zvukového plánu inscenace Zlatovláska, který výrazně rytmizoval tok představení“.
Cenu získal i herec Naivního divadla
Z hereckých výkonů zaujali porotce dva herci japonského Divadla Triangle – Kousoke Ogawovi a Chicapan. Libereckým divákům předvedli inscenaci Čtvero ročních období.
„Další cenu porotci udělili herci našeho divadla Filipu Homolovi, a to za stylotvorný herecký přínos v inscenaci Pohádka o Raškovi,“ upozornil ředitel Naivního divadla Liberec, které je hlavním pořadatelem Mateřinky, Stanislav Doubrava. „Letošní Mateřinka byla unikátní v tom množství skutečných špiček a také tím, že vedle belgického a japonského divadla bodovalo Naivní divadlo,“ dodal.
Zdařilá inscenace domácího divadla, Pohádka o Raškovi, bodovala ještě v další kategorii. Autor divadelní textové předlohy Tomáš Syrovátka získal cenu za „zdařilý převod textu Oty Pavla Pohádka o Raškovi a využití potenciálu předlohy pro divadlo“.
Zvláštní cenu přiřkla porota v kategorii od 3 do 5 let inscenaci Bramborry belgického divadla De Spiegel za okouzlující scénické básnění pro nejmenší diváky.
Zvláštní cenu v kategorii od 5 do 7 let udělili porotci inscenaci Čtvero ročních období japonského Divadla Triangle za „stylově čistou inscenaci, která vede diváky cestou fantazie a imaginace“.
Ve svém hodnocení ocenili porotci přínos zahraničních divadel v letošním programu Mateřinky, která komunikovala s malými diváky beze slov, za pomoci hudby, zvuků a obrazů. „U nich si porota cení zejména autenticity a dostatečného prostoru pro diváckou fantazii,“ stojí v závěrečném hodnocení.
Letošní Mateřinku zhlédlo kolem 3 a půl tisíce diváků.