„Situace je horší, než jsme předpokládali. Z daní od osob samostatně výdělečně činných dostaneme letos o 40 milionů korun méně, než s čím počítal v rozpočtu můj předchůdce. Místo sumy 60 milionů budeme mít jenom 20 milionů,” vysvětlil náměstek primátorky pro ekonomiku Jiří Šolc (Liberec občanům). „Prodej letiště je tedy nevyhnutelný. Rádi bychom šli cestou mezinárodního tendru, dali o prodeji vědět i do zahraničí,” doplnil náměstek s tím, že ať koupí letiště kdokoli, musí zachovat jeho dosavadní funkci.

Vedení města věří, že inzerováním prodeje v cizině získá tři až čtyři vážné zájemce. „S nimi pak budeme dále jednat. A jejich záměry předložíme zastupitelům,” potvrdil Jiří Šolc.

Letiště se pokoušelo prodat už bývalé vedení města v čele s ODS, a to za 105 milionů.

Před zhruba rokem a půl se nejen kvůli odporu opozičních zastupitelů, ale také kvůli tlaku veřejnosti letiště prodat nepodařilo.

Posléze se jej vzdal i jediný potencionální kupec, zakladatel společnosti Integra Petr Turek. Ten uvedl, že se vzdává záměru proto, že se prodej letiště stal součástí předvolebního boje některých stran.

Letiště slouží v Liberci od roku 1934. Funguje jako mezinárodní, ale neveřejné. Kvůli hluku a neosvětlené ploše mohou v Liberci přistávat letadla jen ve dne. Areál navíc nemá pevnou přistávací dráhu, takže tam mohou přistát jen malá letadla do 5,7 tuny pro 12 až 14 pasažérů.

S prodejem letiště nesouhlasili vloni ani liberečtí sociální demokraté, kteří ovšem nyní budou muset hlasovat jinak. Budou muset totiž podpořit vlastní návrh rozpočtu.

„Jsme proti tomu, aby se letiště prodalo soukromému vlastníkovi. Pro rozpočet ale hlasovat budeme,” uvedl nedávno Martin Sepp (ČSSD), a tak nepřímo naznačil, že by se o liberecké letiště mohl v budoucnu ucházet Liberecký kraj. Tomu nevyšla koupě Ještědu, na který nejenže neměl kraj dost peněz, ale ještě si České radiokomunikace posléze prodej rozmyslely.

„Pro prodej ruku nezvedneme. To, že náměstek Šolc změnil názor, potvrzuje, že nemá dlouhodobou vizi. Rozhoduje se podle momentálních potřeb,” poznamenal Jan Korytář ze Změny pro Liberec.
Současně připustil, že zadlužené město se snaží získat peníze, kde se dá.

„Letiště by město prodávat nemělo. Je to strategická rezerva, významná rozvojová plocha,” doplnil Korytář.