„Oslovíme pět ověřených firem a věříme, že se i přes tíživou situaci ve stavebnictví přihlásí, abychom mohli modernizaci křižovatky u viaduktu provést. Právě dnešní turbulentní trh s cenami stavebních materiálů a vysoká míra inflace mohly být důvody, proč se potenciální dodavatelé do původní soutěže nepřihlásili. Zkrátka jim to ekonomicky nevycházelo, aby se vešli do maximální ceny zakázky,“ uvedl náměstek primátora pro technickou správu města Jiří Šolc.

Město chce upravením podmínek zvýšit zájem dodavatelů. „O extrémní předražení zakázky nemáme obavy, jelikož jde o otevřený tendr, kde sám trh zreguluje cenové nabídky, mají-li být konkurenceschopné,“ podotkl Šolc.

Křižovatka je dlouhodobě kritickým místem, každý den je ucpaná. Pokud jsou v okolí omezení, je situace ještě horší.

„Jezdit křižovatkou u viaduktu je ve špičce o nervy. Je tam hrozně moc aut, semafory nemají příliš dlouhé intervaly a někdy si tam postojím i několik desítek minut. Navíc vyjíždění směrem k nádraží ještě komplikuje tramvaj a auta odbočující pod viadukt. Když to jde, volím raději jinou cestu, i kdybych si měl najet něco navíc,“ popsal svou zkušenost Jiří Hartl z Liberce.

Podobný názor má i Pavel Jílek. „Liberecké křižovatky jsou obecně příšerné. S tou u viaduktu se už dávno mělo něco udělat, vždyť každý, kdo přijede od Děčína nebo Lípy, tady sjíždí do centra, a to je pak lahůdka,“ řekl řidič.

Plánovaná úprava křižovatky Švermova - Jungmannova - Žitavská by měla dopravě ulevit. Dojít má k rozšíření vozovky na ramenech křižovatky a výstavbě nových řadicích pruhů. Přestavbou projde celkem 235 metrů vozovky. Upraveno má být i světelné signalizační zařízení.

„V hranicích úprav bude odstraněn stávající asfaltový kryt vozovky a lokálně stávající konstrukce chodníku a stezky pro chodce a cyklisty z důvodu rozšíření vozovky v ramenech křižovatky. Bude odfrézován asfaltový kryt komunikace v celém rozsahu úprav křižovatky s reprofilací do předepsaných sklonů a následně bude položena obrusná vrstva. Odvodnění v prostoru upravované křižovatky je řešeno podélným a příčným spádováním do stávajícího systému odvodnění,“ popsala mluvčí libereckého magistrátu Jana Kodymová.

Úprava čeká také svislé a vodorovné značení, na vozovce budou zobrazeny upravené řadicí pruhy.