Křehká krása, vybroušená chuť. To je motto letošního Veletrhu cestovního ruchu Euroregion Tour 2012. Název odkazuje na dvě z komodit, jimiž se chce Liberecký kraj na česko polsko německém setkání prezentovat: sklářství s bižuterií a výroba piva. 12. ročník veletrhu se koná v Eurocentru v Jablonci nad Nisou ve dnech 22. 24. března 2012.

Veletrh má za cíl propagovat nejen český region, ale celé Trojzemí. V něm leží podle starosty Jablonce nad Nisou Petra Beitla obrovský nevyužitý potenciál.

„Teprve nyní objevujeme tyto pro nás doposud nepříliš známé destinace a zjišťujeme, že mají našincům opravdu hodně co nabídnout,“ konstatoval starosta.

Dorazí sto výrobců

Z Polska a Německa má na veletrh dorazit na 30 výrobců keramiky, textilu nebo drobných ozdob. Dalších 60 vystavovatelů bude z Čech a propagovat budou například sklářství, bižuterní výrobu nebo místní pivo. Celkem 100 vystavovatelů zaplní tři dny jablonecké Eurocentrum. Lidé si podle ředitele Okresní hospodářské komory v Jablonci nad Nisou Oskara Mužíčka budou moci na vlastní kůži zkusit zhotovit bižuterii a proniknout tak do složitého procesu její výroby.

„Často se nám totiž stává, že lidé si stěžují, že tyto výrobky s velkým podílem manuální práce jsou příliš drahé. Ve chvíli, kdy mají možnost poznat, kolik práce, úsilí a času stojí jejich výroba, už jim tak drahé nepřijdou,“ vysvětlil Mužíček.

Veletrh, který se letos uskuteční podvanácté, získal dva silné partnery, jež ho zaštítí: město Liberec a Liberecký kraj. S oběma stranami podepsali hospodářská komora, město Jablonec nad Nisou a místní Eurocentrum Memorandum. „Všechny uvedené strany považují cestovní ruch za odvětví, které významnou měrou přispívá k rozvoji hospodářské a sociální prosperity obyvatel regionu, a rozhodly se proto uzavřít Memorandum o spolupráci,“ řekla Lidie Vajnerová, statutární náměstkyně hejtmana LK pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Logo veletrhu letos navrhl student liberecké technické univerzity Ondřej Hlaváč. Z libereckých škol budou navíc pocházet studenti, kteří budou mít na starost překlad z němčiny a polštiny do českého jazyka u jednotlivých vystavovatelů.

Může vás zajímat

Partnerským regionem veletrhu je letos německý region Oberlausitz.

Dále se představí například zahraniční vystavovatelé ze Slovenska Slovenská agentúra pre cestovný ruch a partnerský region Libereckého kraje, Prešovský samosprávný kraj. Z Německa Touristische Gebietsgemeinschaft NEISSELAND a partnerská města Jablonce nad Nisou (Kaufbeuren, Bautzen, Zwickau). Z Polska Powiat Jeleniogorski Karkonozse, město Lwówek Ślaski a další. Z České republiky pak kraje, destinační společnosti, města, cestovní agentury a kanceláře apod.

Na přípravě veletrhu se společně podílí Liberecký kraj, město Jablonec n.N., Statutární město Liberec, Okresní hospodářská komora v Jablonci n. N. a Eurocentrum Jablonec n. N. s.r.o. ve spolupráci s Technickou univerzitou Liberec a Vyšší odbornou školou mezinárodního obchodu a Obchodní akademií v Jablonci n. N. Cílem těchto partnerů je vytvoření kvalitního veletrhu cestovního ruchu, kde návštěvníci získají komplexní turistické informace.

Svoji spolupráci zaměří výše uvedené subjekty zejména na:

• zvýšení propagace domácího i zahraničního cestovního ruchu v Libereckém kraji
• zvýšení atraktivity a efektivnosti veletrhu cestovního ruchu Euroregion Tour a dalších prezentačních akcí vedoucích k propagaci cestovního ruchu
• spolupráci při marketingové propagaci veletrhu a dalších prezentačních akcích.