Po tomto koridoru se sice dnes dá jezdit, trasa však vede z velké části po silnicích a místních komunikacích, což neodpovídá evropským standardům a leckdy je to také velmi nebezpečné.
„Například mezi Bílým Kostelem a Hrádkem nad Nisou trasa vede po silnici, na níž je poměrně vysoká nehodovost,“ řekl Deníku Jiří Rutkovský ze sdružení Cyklisté Liberecka. Podle něj tak není zajištěna ani dopravní bezpečnost cyklistů, ani jejich pohodlí.
„Současná trasa není adekvátní významu, který by cyklostezka Nisa měla mít,“ dodal Rutkovský s tím, že klasickou cyklostezkou je pouze liberecký úsek mezi základní školou Barvířská a jezdeckým areálem, a pak v Hrádku nad Nisou trasa v délce zhruba 400 metrů. Cyklisté vítají, že kraj vypracoval dokument, který budoucnost cyklostezek řeší systematicky. „Na programu jsme spolupracovali a myslím si, že může dobře sloužit svému účelu,“ komentoval Rutkovský nedávno vydaný Program rozvoje cyklistické dopravy.
„Cílem materiálu je definování toho, co je na území kraje realizováno a co je potřeba v oblasti rozvoje cyklistiky ještě udělat,“ vysvětlil mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.
Zájem o budování cyklistických stezek mají také obce. Podle dotazníku, který vydal odbor dopravy, má 44 z 58 obcí zájem čerpat peníze na realizaci cyklostezek. „Cykloturistika se v poslední době bouřlivě rozvíjí, takže pokud chceme být perspektivním krajem, musíme začít hovořit o budování nových cyklostezek. Dalším úkolem je zlepšení kvality tras v nevyhovujících úsecích a zvýšení bezpečnosti na stávajících problémových místech,“ potvrdil záměry kraje radní pro dopravu Martin Sepp.