„Celkový objem investičních nákladů výrazně přesahuje finanční částky, které je schopen Liberecký kraj jednorázově investovat. Stát prostřednictvím CzechInvestu opakovaně deklaroval svoji podporu vzniku a vybudování uvedené průmyslové zóny,“ píše v něm Půta.

Přehrada v Jablonci nad Nisou na snímku z 12. října.
Vodní plochy v kraji se chystají na letní sezónu

Kraj vychází z příslibu, který CzechInvest učinil na začátku století při lákání firem do tehdy vznikající průmyslové zóny. „Při budování této průmyslové zóny se počítalo s tím, že po jejím zaplnění nad kapacitu 50 % bude vybudováno další dopravní napojení celého areálu,“ připomněl Půta v dopise.

PŘES 200 MILIONŮ

To se ale doteď nestalo, jedinou příjezdovou cestu tak tvoří ulice Průmyslová, která především v období střídání směn zaznamenává nápor automobilů. Na alternativní silnici teď kraj zpracovává dokumentaci pro územní řízení, počítá přitom s náklady přes 200 milionů korun.

Odpověď na svůj dopis ještě Půta neobdržel. „Úspěchem by bylo, kdybychom se se státem o náklady podělili v běžném poměru, tedy například 70:30 nebo 80:20,“ uvedl Půta. Na některých částech stavby, jako jsou chodníky nebo cyklostezka, by se mělo podílet i město.

Hrad Houska.
FOTO: Hrad Houska obnovil vzácné fresky v kapli

Navrhovaná silnice se ale nelíbí obyvatelům libereckého Doubí. Loni sepsali petici, kterou podepsalo 801 lidí. „Představujeme si život v jiném prostředí,“ vysvětlovala tehdy jedna z jejích iniciátorek Dagmar Vízková.

Podle Půty ale neměla zóna bez druhé silnice vůbec vzniknout. „Dopravní situace se jinak než druhou příjezdovou cestou řešit nedá,“ řekl. S její stavbou by se mělo začít nejdříve v roce 2021.