„Naším cílem je naučit podívat se na problém i z druhé strany, pochopit ho a pak erudovaně vyjádřit svůj názor,“ vysvětlil Bazala.
Projekt vznikl před dvaceti lety. „Tehdy jsme chtěli učit diskutovat radnice a občany, ale zjistili jsme, že to půjde těžko, proto jsme se rozhodli vzdělávat studenty,“ dodal.

V krajském kole se včera v liberecké knihovně utkaly čtyři týmy. Liberec reprezentovalo Šaldovo gymnázium, z Jablonce přijeli reprezentanti obou tamních gymnázií, čtvrtý tým byli gymnazisté z Turnova. Argumentovat měli na vylosovaná témata. Od názoru na potřebu Senátu až po povinnou maturitu z matematiky. A argumentovali dobře. Se znalostí věci a na svůj věk nebývale zrale. Nejlépe obstáli studenti z jabloneckého Gymnázia Dr. Randy, kteří postupují do celostátního finále. Za vítěze se ale mohli považovat všichni účastníci. „Tato soutěž má pro studenty velký smysl, protože už samotná účast je pro ně přínosem. Možnost veřejně obhájit svůj názor je zbaví ostychu a dodá jim sebevědomí. Při běžné výuce tolik prostoru pro trénování komunikace a rétoriky není,“ vysvětlil učitel libereckého Gymnázia F. X. Šaldy Jakub Ouhrabka.

Z jednotlivců byli jako nejlepší diskutéři vyhodnoceni Karolína Labská z Gymnázia F. X. Šaldy, Hugo Matoušek z Gymnázia Dr. Randy v Jablonci nad Nisou a Anežka Jírová z jabloneckého Gymnázia u Balvanu. I když jeho tým do finále nepostoupil, patřili právě jeho studenti k nejzdatnějším a nejlepším diskutérům.