„Nevíme, proč to je. Nechali jsme udělat průzkum kanalizace, jestli není poškozená, ale na nic se nepřišlo. V každém případě se tam ale něco děje, protože propady kolejiště jsou 10 až 30 centimetrů, což je je hodně. Voda někam odtéká a my nevíme kam," uvádí technický ředitel Dopravního podniku Ludvík Lavička. Podle něj je možné, že je pod Soukenným náměstím stará kanalizace, která není zanesená v dokumentaci. Na podobný problém se ostatně narazilo například při rekonstrukci tramvajové tratě ve Vratislavicích. Vodovodní potrubí leželo jinde, než ukazovala projektová dokumentace a navíc nešla pořádně zaměřit.

VÝMĚNA KOLEJÍ

Dopravní podnik přitom v prostoru Soukenného náměstí plánuje výměnu kolejí. „Je to stejný případ jako u kolejí před vlakovým nádražím, které se mění teď. Oblouk u lékárny U Orla už je na hranici bezpečnosti, musí se dát nové koleje," upřesňuje ředitel DPMLJ Luboš Wejnar.

Uzavírka je zatím plánována na letní měsíce, konkrétně od 9. července do 21. srpna a to z toho důvodu, že přes léto nejezdí tramvaj číslo 5. „Uzavírka Soukenného náměstí bude možná ještě horší než ta současná u nádraží. Nemůžeme tam totiž vést náhradní dopravu, ale ještě je čas něco vymyslet," říká Lavička. Měnit se ale bude jen jedna kolej, aby se neparalyzovala linka č. 11. Náklady na opravu se odhadují na 8,5 milionu korun. „Teoreticky je možné, že částka bude vyšší, protože zatím nevíme, na co v zemi narazíme. Příčiny propadu se musí odstranit dřív než dojde k vlastní výměně kolejí. Bude se teď dělat průzkum o kousek dál, uvidíme, jak to dopadne," dodává Wejnar.