„Bohužel i my pociťujeme snížení zájmu turistů o propagační předměty a dražší dárky, jakými jsou například knihy a porcelán. Přestože se návštěvnost snížila jen nepatrně, lidé již tolik neutrácejí,“ potvrdila Naďa Burianová, vedoucí oddělení cestovního ruchu a propagace MIC. Stále však podle jejích slov trvá zájem turistů například o mapy města, možnosti ubytování a samozřejmě památky a zajímavosti města.

„Někteří přijedou do Liberce poprvé, takže požadují kompletní informace, jiní již vědí, které památky by chtěli navštívit a zajímá je způsob dopravy k památce, ceny vstupného a otvírací doba,“ informovala dále Naďa Burianová.

V libereckém MIC převažují zahraniční turisté a to v poměru šesti ku čtyřem českým. „Zaznamenali jsme drobný úbytek polských a německých návštěvníků, naopak naše město čím dál častěji navštěvují Španělé, Francouzi a Belgičané,“ poukázala na nový trend vedoucí oddělení.

Mezi nejčastěji žádaná místa patří v Liberci zoo, Centrum Babylon, Horský hotel a televizní vysílač Ještěd. Kromě jiného pak Naďa Burianová zhodnotila uplynulou sezonu jako úspěšnou: „Přestože jsme od dubna 2009 přestěhováni do nových prostor budovy nového magistrátu, turisté neměli problém s nalezením infocentra.“