Srážce opět zabránil automatický systém, který v síti přerušil proud. „Případ šetříme jako zanedbání svých povinností. Řidič opět nerespektoval návěstidlo, které bylo v provozu a plně funkční," prohlásil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Tramvaje tentokrát dělila větší vzdálenost než minulý týden, kdy byly od sebe 25 metrů. Tentokrát tramvaj vyjela ze zastávky jen částečně.

Podle Drápala se stejných incidentů stalo v Liberci od roku 2008 už 11. Z toho celých 7 v loňském roce. To o něčem vypovídá.
„Pokud by i nadále k těmto událostem docházelo, měl by se dopravní podnik zamyslet nad opatřeními, která je třeba zavést," varuje mluvčí Drážní inspekce.

„Viníci budou potrestáni. Podobné selhání nesmí být tolerováno ani bagatelizováno, je prostě neomluvitelné," přislíbil předseda představenstva DPMLJ Roman Šotola (ČSSD). V nejbližší době se má podle jeho vyjádření sejít vedení podniku a diskutovat o systému zabezpečení tramvajové trati i o tom, proč řidiči chybují. Přestože trať hlídá automatický systém, který srážce umí zabránit, podobné excesy nepřispívají k dobré pověsti podniku mezi cestujícími.

„Mohu všechny ubezpečit, že se tím zabýváme a uděláme všechno pro to, aby se to již neopakovalo. Pověřil jsem vedení dopravního podniku, aby v tomto smyslu učinilo příslušné kroky," doplnil Šotola.

Tramvajové nehody na Liberecku

Ještě před zavedením elektronického zabezpečovacího systému, který vypíná proud v trakci v případě dvou vozidel jedoucích proti sobě, došlo na trati z Liberce do Jablonce ke dvěma nehodám. Při té první, v květnu roku 1984, se v Zeleném Údolí zranilo 80 lidí, když se dvě soupravy čelně střetly na mostě. Ke druhé čelní kolizi tramvají došlo v roce 1993, oba vozy byly ale poloprázdné a zraněných bylo jen pár. V té době již zkušebně fungovala signalizace, od té doby k vážnější nehodě nikdy nedošlo.