„Nejvíc si cestující připlatí na trase Praha - Chomutov. Tam platilo dosud akční jízdné 50 Kč, nově se jezdí za 70 Kč," říká mluvčí společnosti Petra Nováková. Liberec je na tom o něco lépe, tady se základní jízdné zvýšilo z 95 na 100 korun. Majitelé kreditových jízdenek pak namísto dosavadních 85 jezdí za 90 korun. „Zdražení o pět korun není tak hrozné, pořád je to levnější, než jet do Prahy autem," říká Martin Žák, který jezdí z Liberce do Prahy pravidelně třikrát týdně. „Myslím, že služby, které pan Jančura poskytuje, jsou tak nadstandardní, že si za ně rád připlatím. Před patnácti lety jsem s ČSAD Liberec jezdil z Prahy asi za 85 Kč, takže tohle není žádná tragédie. Tragédie to byla před těmi patnácti lety, kdy ani nebyla záruka, že si člověk sedne. Lidi stáli namačkaní v uličce, často na noze souseda, to nemělo s kulturou cestování nic společného," dodává cestující Jan Punčochář.

Někteří cestující ale už tak benevolentní nejsou. „Politika Student Agency je jen zlikvidovat všude konkurenci, chvíli se tvářit jako lidumilové a pak zdražovat. Ceny nafty klesají, ale jízdenky se vesele zdražují," neskrývá rozhořčení Ivana Mejsnarová. Mluvčí Student Agency Petra Nováková ale upozorňuje, že cena nafty je jen část nákladů, které výši jízdného určují.

„Náklady na autobusovou dopravu obecně dlouhodobě rostou, jsou to například mzdy řidičů a daň z přidané hodnoty. Od ledna se také výrazně zvýšilo mýtné na dálnicích. To všechno se do ceny jízdenky promítá."

Některým cestujícím ale vadí, že na trase Praha Brno, která je nejvytíženější, ke zdražení nedošlo. „Je to divné, ve Varech zdražili o deset korun, v Liberci o pět, v Chomutově o dvacet, ale Brno nic. Tam jezdí i jiní dopravci, takže v rámci konkurenčního boje nezdražili. Takže ostatní cestující teď budou na Brno doplácet," je přesvědčený Petr Mrklas, který jezdí z Liberce do Prahy dvakrát týdně. Sto korun ale stojí i jízdné na lince Jablonec Praha, kterou provozuje společnost BusLine, cestující tam přitom nedostanou ani nápoj ani noviny.