Navíc se na redakci obrátil i Václav Loula ze společnosti Benzina, která v České republice provozuje síť čerpacích stanic. „Podle vyjádření automobilky Škoda Auto a.s. je skutečný objem palivového systému u automobilu Fabia, a to včetně bezpečnostních objemů, 58 litrů,“ uvádí Václav Loula.

Jak ovšem dodal, tento objem lze skutečně naplnit při vyřazení páčkového ventilu v hrdle palivové nádrže. „Toto je ale v rozporu s návodem k obsluze! Při čerpání pohonné látky má být páčkový ventil uzavřen aby se zabránilo tyto maximální objemy naplnit. Naopak při uzavření uzávěru nádrže je páčkový ventil otevřen a umožňuje rychlejší odvzdušnění,“ vysvětlil Loula.

Podobně se vyjadřovali právě i diskutující na webu Libereckého deníku. „Mohu zcela potvrdit. Měl jsem Fabii a asi po půl roce ježdění jsem najednou natankoval skoro 50 litrů. Reagoval jsem zcela stejně (jak je to možné - asi podovod !), ale máme známého metrologa, který ty pumpy přímo ověřuje - a přesně takhle mi to vysvětlil,“ potvrdil přispivatel, který se podepsal jako Bývalý řidič Fabie.

S tím souhlasí i V. Koza, který rovněž přidal svůj názor do diskuze. „Mohu potvrdit, že do Fabie se skutečně vejde více paliva. Pokud při tankování nesprávně zasunete tankovací pistoli nebo se snažíte doplnit do hrdla, tak lze natankovat něch 10 litrů do „vzduchové“ kapsy nádrže. Pokud si všimnete tak v hrdle je spínací mechanizmus - vystupující kolík, který ovládá otevření klapky k odvzdušnění nádrže,“ uvedl V. Koza.

Zcela opačného názoru však je diskutující podepsaný jako Staník. „To, že šidí je dosti běžné,ale na možství jak píšete, ojedinělé. Tam vidím problém přímo na provozovateli stanice, který své zisky za cenu pošpiněného jména, klidně násobí pravděpodobně s vědomím používáním vadného výdejního stojanu,“ myslí si Staník.

Skutečná škoda

Navíc se v diskuzi dotkl i dalšího tématu. „Již delší dobu mě trápí stále stejná praxe policie a orgánů činných v trestním řízení, kdy je vždy podobné jednání kvalifikováno jako přestupek neboť škoda není vyšší než 5000 korun,“ stěžuje si Staník.

Jako příklad uvedl zloděje kovů, který ukradne okapový svod. „Cena je totiž diskutabilní : jako šrot 1 kilogram dnes 2 koruny, jako klempířský prvek přibližně 1 metr =1 kilogram= 70 korun. Ale skutečná škoda, když jej poškozený opět osadí i 200 korun za 1 metr. Proč se ztrácí objektivní pohled na stanovení škody? Protože by nám v policejních statistikách vzrostl nápad neznáných trestných činů,“ přemýšlí v diskuzi Staník.