Jet z Liberce do Prahy vlakem by mohl leckdo označit za téměř čiré bláznovství. Pokud ovšem nejde o fandy do železnice. Nejkratší čas, za který se dá vlakem z Liberce na hlavní nádraží v Praze dostat, jsou 2 hodiny a 36 minut. Nabízí se ale i delší varianty 3 hodiny 7 minut nebo 3 hodiny 18 minut. Proto se už jako v kafemlýnku přemílá roky možnost výstavby vysokorychlostního koridoru, který by cestu do hlavního města urychlil. I v nových zásadách územního rozvoje Libereckého kraje se s vymezením vysokorychlostního koridoru počítá. Jenže v Hodkovicích vybranou trasu odmítají. Starostka Markéta Khauerová už odeslala na kraj nesouhlas.

„Strašlivě nám ten plánovaný koridor zasahuje do území města, prochází rekreační zónou Hodkovic. Měl by vést nad firmou Monroe, přejít mostem přes dálnici nad sportovním areálem a pak by se měl zaseknout do městských lesů a kopce, kde je vyhlídková skála Štefanka, skalní údolí a vyjít dál na spodním Záskalí, kde je pískovcová lokalita Kozí brada," vysvětluje důvody Hodkovic starostka.

V rozvojových plánech Libereckého kraje se vysokorychlostní železniční koridor na Prahu objevuje od roku 2008. Variant bylo několik, ale většina byla finančně velmi nákladná a tudíž prakticky nerealizovatelná. „Za předchozího vedení Hodkovic se tu řešila například varianta, že by byl koridor za Šimonovicemi sveden tunelem pod Javorník, ale právě kvůli penězům se od toho opustilo," vysvětluje Khauerová.

Zatímco Hodkovice navrženou trasu pro koridor odmítají, v Turnově jsou zase nespokojeni s tím, že plánovaná trasa je míjí. „Bylo nám řečeno, že zdejší železniční stanice na zmíněné trase je zastávkou úvraťovou a tedy prodlužující jízdní intervaly. To znamená, že kdyby koridor vedl před Turnov, přestalo by to být pro cestující z pohledu časového zajímavé. Nám je to, samozřejmě, líto. Chtěli jsme, aby koridor vedl přes Turnov, ale ty důvody chápeme," uvedl starosta Turnova Tomáš Hocke. 

Jenže než se začne koridor opravdu stavět, uplyne v Mohelce mnoho vody. To potvrzuje i Pavel Blažek, jednatel společnosti KORID, která řídí dopravu v Libereckém kraji. „V tuto chvíli se v Libereckém kraji postupně opravují železniční tratě podle priorit. Začíná se od těch staveb méně náročných, což ovšem koridor na Prahu není. Nicméně s rychlejším napojením Liberce na Prahu, nebo aspoň Liberce s Turnovem, je nutné něco dělat, protože klikatá trasa přes Rychnov je dnes zcela nekonkurenceschopná. V územní dokumentaci kraje je nyní zanesená trasa vysokorychlostního koridoru přes Hodkovice a Příšovice, do budoucna se s ní tedy počítá. Teď je to ale celé ve fázi posuzování ekonomické rentability a dá se čekat, že pokud se ten koridor bude realizovat, tak se bavíme o horizontu desítek let," dodal Blažek. Liberec tak bude ještě nadlouho jediným krajským městem, které nebude mít přímý spoj s Prahou. K nelibosti cestujících.