Snížit nadlimitní hluk na frekventované silnici nařídila krajská hygiena Krajské správě silnic. Dopravní tepna, která zásobuje průmyslovou zónu, je zatím v Liberci jedinou, kde byl limit překročen. „Lidé se samozřejmě ozývají, když mají pocit, že je hluk nadlimitní. Ale zda je tomu skutečně tak, není jednoduché poznat. Probíhá 24hodinové měření hluku a sčítání dopravy," zdůvodnila Jana Loosová z odboru hygieny obecné a komunální Krajské hygienické stanice Liberec.

Jak si zřizovatel stavby poradí s nadlimitním hlukem, je už jeho rozhodnutí. Podle Loosové si sám určí, které řešení je pro něj nejúčinnější.

Kraj uvažuje o položení tzv. tichého asfaltu. Ten sice sníží hlučnost, podle odborníků je to ale na úkor životnosti. „Jde o speciální technologii, která má nižší životnost, přitom je výrazně dražší," popsal hejtman Libereckého kraje Martin Půta. Silnicí podle zdroje z ČTK denně projede 13 tisíc aut. „Hlavně, když se střídají směny, je situace tragická," potvrdil hejtman.

Víc než deset let se přitom uvažuje o výstavbě další spojky, která by svedla dopravu k průmyslové zóně. Jedná se o zhruba kilometrový úsek od Minkovické ulice podél tratě ke kruhovému objezdu u Densa. Její výstavba se řádově odhaduje na desítky milionů korun. Peníze ale nejsou jedinou překážkou. „Nejprve musí město provést změnu územního plánu, pak ji teprve můžeme zařadit mezi silnice 2. třídy," vysvětlil hejtman. Podle něj se o nové silnici mluvilo už při budování průmyslové zóny. Svými podpisy tehdy zpečetilo dohodu jak ministerstvo průmyslu a obchodu, tak agentura CzechInvest. „Takže závazek státu tam je," zdůraznil hejtman.