Bez osvětlení heliportu hrozilo omezení rozsahu denního letového provozu. Pokud by nový heliport nebyl postaven, vrtulník by se musel vracet na základnu ještě před soumrakem. Letecká základna ZZS LK neprovozuje noční lety, ale pouze denní (od svítání do soumraku, což je čas, který je v průběhu roku proměnlivý), nicméně pilot a posádka vrtulníku mnohdy nemohou odhadnout přesnou dobu návratu na základnu a neosvětlený heliport jim ho komplikoval.

Práce na novém heliportu začaly v únoru letošního roku. Stavba byla dokončena v srpnu. Celková cena se vyšplhala na 6,7 milionu korun a dotaci na výstavbu poskytl Liberecký kraj. Stavební část heliportu stála 3 miliony korun, 3,4 milionu korun stály použité technologie a na 300 tisíc vyšla projektová dokumentace. Dobudovat bude potřeba ještě hasicí systém, který bude stát necelé tři miliony korun.

V sousedství heliportu má vyrůst nový pavilon Centra urgentní medicíny.
Nový heliport na libereckém letišti má být hotový v dubnu, umožní noční přistání

Nový heliport vyrostl na pozemku, jenž původně patřil městu Liberec, díky rychlému a vstřícnému jednání zainteresovaných institucí se jej však velmi rychle podařilo vyměnit za jiný, který patřil Libereckému kraji.

Zvláštní vzpomínku při uvedení heliportu do provozu věnovali záchranáři bývalému kolegovi, pilotu Michalu Benešovi, který loni tragicky zahynul. Právě on se podílel na prvních jednáních o novém heliportu a měl být jeho odborným garantem.

U příležitosti otevření nového heliportu záchranáři představili také svůj nový vůz, který je určený pro potřeby pracovníků Systému psychosociální intervenční služby (SPIS). Ti poskutují podporu zejména příbuzným, známým a svědkům nečekaných a náhlých událostí, při nichž dochází k náhlému poškození zdraví v důsledku nehody, náhlého onemocnění či úmrtí.