S tvrzením o odkoupených autech přišel Stanislav Eichler poté, co jsme se ho zeptali, zda je v době ekonomické krize nutné kupovat nová auta, na která kraj vyčlenil pět milionů korun.

„Nezdá se mi vhodné takovým způsobem zacházet s veřejnými prostředky, zejména v době, kdy se potýkáme s hospodářskou krizí,“ vysvětlil před časem své důvody Martin Půta.

„A co máme dělat, když máme prázdné garáže? Odstupující radní z bývalé krajské vlády si totiž svá služební auta odprodala a nám zbylo jen pár referenčních vozů,“ vysvětlil Stanislav Eichler, hejtman kraje. Jak doplnil, některé ze zbývajících aut jsou již poměrně i stará, z roku 2001. „Mají najeto velký počet kilometrů a jejich údržba by již byla z hlediska finančních nákladů neefektivní,“ doplnil Stanislav Eichler.

Martin Půta však požaduje důkaz o o pravdivosti hejtmanových slov. „Jediná povinnost, kterou má vůči nám Stanislav Eichler, je, aby nám doklady předložil do dalšího krasjkého zastupitelstva. Pokud je nemá, pak by se měl bývalým radním omluvit za nařčení. Považuji to za nekorektní jednání,“ uvedl aktuálně Martin Půta.

Zeptali jsme se proto Stanislava Eichlera, zda nějaké důkazy má. Podařilo se nám totiž zjistit, že kraj prodal vozy prostřednictvím bazaru s tím, že další vlastník nebyl zjišťován. „Ano, máte pravdu, mýlil jsme se. I já jsem později zjistil, že se auta prodala přes bazar,“ uvedl Stanislav Eichler s tím, že by bylo však vhodné zajímat se o to, kdo je jejich dalším majitelem. Takovou možnost však podle slov Pavla Rychetského, libereckého šéfa odboru dopravy, zákon nepřipouští. Jedná se totiž o údaje z registru vozidel, ke kterým nemá veřejnost přístup.

Za tři vozy, která kraj prodal přes bazar, utržil přibližně 920 tisíc korun. „Na vozy jsme nechali vypracovat znalecký posudek a stanovenou cenu jsme při prodeji respektovali,“ uvedl Jiří Langer, tiskový mluvčí krajského úřadu. Jednalo se o tři ani ne čtyřleté Škody Octavie, jejichž pořizovací hodnota v roce 2005 přesahovala dohromady 2 miliony korun.