Od konce 19. století tu stála továrna na spřádání příze, kterou lidé posléze znali pod názvy jako Bytex, Mykana nebo Bremi. V roce 2017 šel ale areál kompletně k zemi. „Kdysi sloužil výborně, ale pak už ne, byl zavřený, ve špatném stavu a svému okolí nebezpečný. I když jsme se s továrnou a komínem loučili s trochou lítosti, vlastně jsem si říkal, že je to dobře, že zde vznikne něco moderního,“ popsal starosta Chrastavy Michael Canov.

„Něčím moderním“ se stal areál s názvem Business park Chrastava, jehož investorem byla společnost Renwon, v pronájmu ho má ale firma Wassa. „Bude zde část výroby lepenkových obalů a s tím spojené skladování,“ popsala ředitelka investorské firmy Libuše Malá. Průmyslové prostory zabírají zhruba dvacet tisíc metrů čtverečních.

NÁKLAĎÁKY VADÍ

Na kolik peněz přeměna brownfieldu vyšla, Malá neuvedla. „Investiční náklady byly velmi vysoké. Kapacita areálu nabízí až 160 pracovních míst, v tuto chvíli počítáme se zaměstnáním zhruba padesáti lidí,“ dodala.

Proti výstavbě ovšem vystupovala část místních obyvatel. „Celou ulici tímhle definitivně pohřbili. Nestačí, že tu denně projedou desítky nákladních aut, tak proč jich sem neposlat ještě víc? Je to výsměch nám všem v Nádražní ulici,“ napsal na městské internetové fórum uživatel s přezdívkou Bývalý Chrastavák.

To, že se záměr ne všem zamlouvá, potvrdil i starosta Canov. „Byla tu skupina silně protestujících, vyhovovalo jim, když zde nebylo nic, žádný provoz. Toto je ale letitá průmyslová zóna. Společnost navíc musí dodržet spoustu přísných podmínek a norem, musí jít o tichý provoz,“ předeslal starosta.

Podle něj se neočekává ani výraznější dopravní zatížení v Nádražní ulici. „Většina kamionů by měla vyjíždět už prvním výjezdem nedaleko kruhového objezdu, na místě bývalých sběrných surovin. Doufám, že zde nevzniknou žádné konflikty s okolím a že tu bude firma fungovat ke spokojenosti všech,“ dodal.

Právě kvůli podmínkám se investor loni dostal do sporu s městem, když je chtěl těsně před zahájením stavby změnit. Úřad ale většinu požadavků, třeba žádost o povolení třísměnného místo dvousměnného provozu, odmítl. Nakonec se situace uklidnila.