Firma jich pořídila dohromady sedmnáct, nahradit mají vozy staršího typu. Cestující by měly začít vozit už v polovině února. „Počítáme s jejich nasazením v celé oblasti, v které jezdíme,“ předeslal předseda představenstva ČSAD Liberec Martin Bobek. Firma zajišťuje přepravu především na Liberecku, Frýdlantsku, Hrádecku, Chrastavsku či Českodubsku.

Liberecká ČSAD celkem vlastní přes šedesát autobusů, obměna se tak týká zhruba jedné čtvrtiny vozového parku. Nové dvanáctimetrové vozy jsou plně bezbariérové a klimatizované. „Nejen, že mají nadstandardní výbavu pro cestující, ale chceme zajistit i komfort pro řidiče. Autobusy mají nezávislé topení, takže může být vytopen ještě před příchodem řidiče, mají vyhřívané čelní okno i chladničku pro řidiče,“ popsal Bobek.

Nové stroje ČSAD Liberec objednala ještě v době, kdy byla soukromou společností. To vysvětluje i poměrně nízkou nákupní cenu - při tehdejších cenách vyšel každý vůz na 4,2 milionu korun bez daně. Dnes už je dopravce fakticky vlastněný Libereckým krajem, který jej koupil prostřednictvím nově založené firmy Autobusy LK.

Vnitřního dopravce si kraj pořídil s odůvodněním, že chce mít lepší kontrolu nad financováním veřejné dopravy. V obnově vozového parku by se mělo podle hejtmana Martina Půty pokračovat i v dalších letech, konkrétnější ale zatím být nechtěl. „Dopředu žádné kroky vzhledem k situaci kolem autobusové dopravy říkat nebudeme, protože to považujeme za obchodní tajemství,“ řekl.