Dopravní komplikace se tak této oblasti pravděpodobně nevyhnou. „Nejvíce se bojíme toho, jak bude probíhat příjezd lidí na odpolední směnu a odjezd z ranní směny. V odpoledních hodinách totiž probíhá většina hlavních soutěží na mistrovství,“ řekl Deníku Jaroslav Antoš ze společnosti Denso Manufacturing.

„V režimu just-in-time samozřejmě nesmí docházet k žádným zdržením. Je to pro nás důležité, a tak se na to pečlivě připravujeme. Uvažujeme například, že nákladní dopravu přesuneme do nočních hodin,“ dodal Antoš.

Do průmyslové zóny míří každý den kolem pěti tisíc zaměstnanců. Většinu z nich do zaměstnaní dopravují autobusy, které svážejí zaměstnanci z širokého okolí, z Frýdlantska, Hrádecka, Jablonecka nebo i z Polska.

Podle předsedy krajské Asociace samostatných odborů Milana Šubrta, mají z komplikací obavy i samotní pracovníci. „Lidé se nás neustále ptají, jestli náhodou nebude muset vstávat dřív do práce a jestli popřípadě nepřijdou o peníze, pokud se, nikoli vlastní vinou, opozdí,“ podotkl Milan Šubrt.

Organizační výbor mistrovství světa v klasickém lyžování Liberec 2009 však oponuje. Firmy a zaměstnanci totiž dostávají pravidelné informace a na režim, který bude během šampionátu fungovat, už by měli být připraveni. „Již rok dochází zástupci firem z jižní průmyslové zóny na všechny dopravní výbory, které se konají každý měsíc. Snažíme se všem maximálně vyjít vstříc,“ řekl Deníku manažer sekce dopravy Organizačního výboru Tomáš Pochop.

Nedávno rovněž proběhlo separátní jednání Organizačního výboru se všemi zástupci firem z průmyslové zóny, kde se sešli všichni šéfové. „Bylo tam přibližně čtyřicet zástupců firem, a ti dostali kompletní informace o všech dopravních opatřeních,“ doplnil manažer sekce dopravy Organizačního výboru Tomáš Pochop.

Ve firmách panovaly také obavy z toho, že návštěvníci mistrovství budou využívat areály v průmyslové zóně k parkování. To se však podle Tomáše Pochopa nestane. „Kromě zaměstnanců a zásobování se do firem nikdo nedostane. Umístíme tam totiž cedule zákaz vjedu, aby tam nedocházelo k divokému parkování návštěvníků,“ poznamenal Pochop.

V to, že mistrovství nakonec z tohoto pohledu dopadne dobře, věří také Jaroslav Antoš z Densa. „S organizačním výborem jsme v kontaktu, chodíme na výboru a víme, že se opravdu snaží všechny případné problémy minimalizovat,“ řekl Deníku. Firmy teď dolaďují veškerá opatření. „Čtrnáct dní před mistrovstvím, až budeme mít potvrzený plán na to období, bychom měli předat kompletní informace zaměstnancům,“ uzavřel Jaroslav Antoš.