Při školení se liberečtí hasiči zaměřili na seznámení s konstrukcí a místem uložení elektrobaterií, protože co se týče postupů v případě požáru, jsou právě elektrobaterie pro zásah nejdůležitější. „Autobus má elektrobaterie na střeše, tedy ponoření do vody nepřichází v úvahu a je třeba hledat jiné alternativy, jak baterie při případném požáru uhasit. Tou alternativou je pro nás vysokotlaké hasicí a řezací zařízení Cobra,“ uvedl velitel liberecké hasičské stanice Jan Pluhař.

Nedělní požár trávy u Hrádku nad Nisou.
FOTO: Hasiči měli rušný víkend. U hranic s Polskem hořela tráva

Elektrobus se od běžného autobusu na první pohled příliš neliší. Velmi podstatný rozdíl by ovšem nastal při zásahu, a to nejen v případě požáru, ale i při dopravní nehodě. Pro případ běžných zásahů bylo zapotřebí, aby se liberečtí hasiči proškolili ohledně bezpečnostních prvků, učili se tak například odpojit vysokonapěťovou část. “Podobná školení přispívají k získávání cenných znalostí a dovedností, které jsou pro hasiče důležitá při rychlejších a efektivnějších "ostrých" zásazích,” uvedl Pluhař.

Hasiči procházejí školeními ve vozovně dopravního podniku každoročně. Podrobně se seznamují s jednotlivými vozidly a jejich technickými vlastnostmi s ohledem na případný zásah u nehody či jiného problému. Dřívější školení byla zaměřena třeba na tramvaje, například jak je v případě zásahu odpojit od trolejí či jak je zvednout, nebo později na autobusy s pohonem na CNG.

Mohlo by vás zajímat: FOTO, VIDEO: Svoboda i krása. Burlesky předvedly pod Ještědem umění svádění

Zdroj: Jiří Louda