Podle stávajícího územního plánu patří totiž pozemky EKOparku do kategorie nezastavitelné, což prakticky znemožňuje provoz areálu. Majitel EKOparku už zažádal vloni v říjnu o změnu územního plánu, kterou rada města nejdříve zamítla, pak potvrdila, ale ke schválení do zastupitelstva se dostala až letos v červnu.

BEZ ZMĚNY BY BYL KONEC

„Pokud by změna plánu neprošla, nebylo by možné EKOPark v jeho současné podobě provozovat a některé vybudované objekty by se musely odstranit,“ uvedl majitel parku Jaroslav Šťastný. Stejně tak tu teď není možné postavit splachovací WC, stánek s občerstvením, udělat rozvody vody, elektřiny, napojení na odpady a další věci, které jsou pro park potřebné.

Strategická změna se přitom nebude týkat jen samotného EKOParku, ale celé přilehlé lokality. „Problémů je tam hodně a je nutné je řešit komplexně. Jde o otázku parkování, střetu cyklodopravy a automobilové dopravy či přístupu ke hřišti FC Slovan,“ uvedla již dříve náměstkyně primátora Karolína Hrbková.

EKOPark LIBEREC u liberecké cyklostezky. Zdroj: ČTK

NEŠŤASTNÁ CYKLOSTEZKA

Jednou ze změn bude přeložení cyklostezky Odra-Nisa na druhý břeh. Teď vede podél fotbalového stadionu, což není ideální. „Při zápasech se musí cyklostezka zavírat, aby se mohli dostat diváci na stadion, také po ní jezdí potřebná technika, vozí se tam odpadky a podobně. Jedná se o dosti velké časové omezení. Uzavřena bývá v podstatě na celý den minimálně 20 krát ročně. Přičemž objízdná trasa po dobu konání akce na stadionu není stanovena,“ uvedl náměstek primátora Tomáš Kysela.

Krajský úřad už vydal souhlas s tím, že cyklostezka může být přeložena na druhý břeh Nisy, i když jde o aktivní záplavové území. Bez toho by celý projekt nemohl být realizován.

Kromě cyklostezky se územní změna bude týkat i křižovatky ulic Sokolská a Chrastavská u čerpací stanice, kde je podle odborníků nevhodné dopravní napojení. „Dále bude prověřeno vymezení záchytného parkoviště P+R, a to ve vazbě na autobusovou linku číslo 12. Parkoviště bude zároveň sloužit pro návštěvníky dané lokality, tedy Ekoparku, fotbalového stadionu i cyklostezky. Mělo by tam vzniknout zhruba 80 parkovacích míst,“ dodal Kysela. Pokud jde o zastavitelnost Ekoparku, mělo by jít jen o 6 procent celého území tak, aby mohlo vzniknout jen potřebné zázemí pro Ekopark a ne živelná zástavba u nedalekých rodinných dom