„Výsledek auditu by měl být do konce roku," uvedl člen dozorčí rady DPMLJ František Pešek. Audit stejně jako šetření antimonopolního úřadu je reakcí na upozornění opoziční Změny pro Liberec.

BusLine bez výběrového řízení zajišťuje pro dopravní podnik městskou dopravu v Jablonci a třetinu MHD v Liberci. Podle Peška, který je jabloneckým zastupitelem za KSČM, ale na semilskou firmu přešlo jen nástupnictví po ČSAD Jablonec, s níž se spojila. „Licenci na provozování dopravy v Jablonci mělo ČSAD Jablonec do roku 2017," konstatoval Pešek.

Opoziční zastupitel Josef Šedlbauer, který je také členem dozorčí rady DPMLJ, s tím ale nesouhlasí. „Vůbec nedává smysl, že je ve smlouvě obsažen minimální závazek na dvojnásobek dopravních výkonů Jablonecka," řekl již dříve Šedlbauer. Smlouva se navíc prodloužila o dva roky. Podnik přichází o velké peníze.

Dopravní podnik podle Šedlbauera přichází ročně o patnáct až třicet milionů korun. V Jablonci jezdí semilský dopravce za 46,30 korun za kilometr a v Liberci za 43,6 koruny.

Přiměřená cena by podle Šedlbauera byla 35 až 40 korun. Dopravní podnik už dříve uvedl, že na smlouvě neprodělává. DPMLJ si přitom na komerčních linkách pro místní podniky účtuje jen 33 korun za kilometr.


DPMLJ je největší společností ve vlastnictví Liberce, který letos městskou dopravu dotuje 210 miliony korun. Od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem sousední Jablonec nad Nisou. Podnik s půlmiliardovým obratem přepraví ročně 36 milionů cestujících. Loni firma s 456 zaměstnanci měla výnosy přes 557 milionů korun a hospodaření skončilo ziskem 1,305 milionu korun.