Žádost o změnu úpravy provozu v lokalitě už řeší odbor dopravy libereckého magistrátu. Podnět prý přišel od lidí, kteří žádali, aby město něco se situací udělalo.

„Zpracovaný křižovatkový průzkum intenzit vozidel všech vjezdů a provedená mikrosimulace posoudily kapacitu této křižovatky. Z výsledků posouzení kapacity křižovatky pro stávající stav vyplývá, že vjezdy z Vítězné ulice jsou na hranici kapacity na stupni E, což je nestabilní stav, s délkou front až 130 metrů,“ popsal situaci dopravní specialita z Kanceláře architektury města Liberce Vojtěch Janků.

Podle primátora Jaroslava Zámečníka je změna dopravního značení levné a jednoduché řešení. „Chceme zajistit na křižovatce u muzea a galerie, aby se tam zejména v ranních a odpoledních hodinách netvořily desítky metrů dlouhé kolony. Navrhujeme tam místní úpravu umístěním dvou značek zakazujících odbočení doleva z obou vjezdů z Vítězné ulice,“ vysvětlil primátor. Dodal, že čtyři dopravní značky budou stát kolem 25 tisíc korun. 

Podle dat města projede v dopravní špičce křižovatkou ve všech směrech celkem asi 1 270 vozidel, z toho v hlavním směru z Vítězné ulice zhruba 790 aut.

„Tím, že zakážeme odbočení vlevo z Vítězné do Masarykovy ulice, projede křižovatkou o 27 vozidel méně. Nicméně se díky tomu výrazně zlepší průjezdnost dalším téměř 800 vozidlům, které jezdí Vítěznou ulicí v obou směrech. Navíc dvojnásobně zkrátíme délky front a dobu čekání před křižovatkou,“ řekl Zámečník a dodal: „Může se stát, že nám toto řešení zamítne příslušný státní orgán. V takovém případě jsme ale připraveni podat námitky. Jsem přesvědčený, že se jedná o nejlepší dostupné řešení složité dopravní situace v této části města.“

Podle kritiků ale opatření situaci nezlepší, protože se fronty budou tvořit ve vedlejších ulicích, kterými budou řidiči křižovatku objíždět. „Nejsem si jistý, jestli navrhovaný zákaz odbočení vlevo něčemu pomůže. Často se na té křižovatce stává, že se vejdou vedle sebe dvě auta a ten, co chce jet doleva, si zkrátka počká a ostatní mohou normálně projíždět. Já sám často jezdím z Vítězné směrem do ulice 5. května a nepřišlo mi, že bych tam dlouho blokoval dopravu,“ řekl Deníku Jan Severín, který křižovatkou projíždí denně.

Navrhovanou změnu musí schválit odbor dopravy a Policie České republiky. Liberec doufá, že v lednu bude mít jejich vyjádření. Podobné značení už v Liberci funguje v Husově ulici, kde na Šaldově náměstí je zákaz odbočení doleva do ulice Jablonecké.