Policista Ota Uchytil už čtyřikrát zvítězil v krajském kole o nejlepšího regulovčíka. Letošní kolo proběhlo teprve před pár dny a opět byl nejlepší.

„Řízení dopravy mě začalo zajímat už na policejní škole v Praze a jsem rád, že si to můžu vyzkoušet,“ vysvětluje mladý muž, který zároveň ale přiznává, že stát uprostřed rušné křižovatky mezi čadícími výfuky a v hluku, není vždy jednoduché.

„Nejdéle jsem naštěstí řídil asi tři čtvrtě hodiny. Ale když přímo nesoutěžíte a nemusíte se tak hlídat, není to samozřejmě tak náročné,“ svěřil se policista.

Podle něj je trochu problém, že ne všichni řidiči pokyny policistů řídících dopravu znají. Zelenou od červené samozřejmě pozná každý, v momentě, kdy na řidiče ale policista „mává rukama“, jsou ztraceni.

„Musíte sledovat řidiče, jestli sledují vás, a pokud nerozumí, snažit se gestikulovat tak, aby pochopili,“ pokračuje s tím, že v Liberci naštěstí příliš složité křižovatky na řízení nejsou.

„Oproti například Mostu nebo Hradci Králové. Tam jsou dvouproudé křižovatky, často na vás řidiči pořádně nevidí,“ popisuje. Přímé nebezpečí naštěstí podle něj nehrozí. „Na velké křižovatce máte, kde uhnout,“ dodává s úsměvem.

V Liberci se mladý policista k řízení dopravy dostane jen málokdy, což je pro řidiče možná škoda. Nebylo by totiž jednodušší na policistu zamrkat, aby vás ještě pustil, než spoléhat na nemilosrdný semafor? „Je pravda, že dobrý policista pozná líp než semafor, který proud lépe vyčistit,“ uzavírá naše povídání.