Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Libereckého kraje dorazily poslední ze 16 nových vlaků Stadler

Liberec - Do Libereckého kraje dorazily poslední ze 16 moderních vlaků Stadler určených pro Jizerskohorskou železnici. Třeba do Harrachova ale kvůli problémům se sněhem nejezdí.

22.2.2012 1
SDÍLEJ:

Stadler na trati do Vesce. Foto: Foto pro Deník/ J. Appeltauer

České dráhy musely na trať nasadit starší vozy a jeden z dopoledních spojů navíc nahradily autobusem, aby byly schopné dodržet jízdní řád. ČTK o tom informoval mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Nové vlaky měly na trati jezdit už od prosince, dodávky však nabraly zpoždění a Liberecký kraj už za to vyměřil ČD bezmála třímilionovou pokutu. Nebude zřejmě poslední.

Podle regionálního specialisty ČD Jindřicha Berounského není ale vina jen na straně Českých drah. Vlaky mezi Tanvaldem a Harrachovem se podle něj musejí doslova prodírat sněhem, kterého jsou i více než dva metry. „Bylo by potřeba trať celou vyfrézovat, kvůli ozubnici v kolejích ale na úsek mezi Tanvaldem a Harrachovem nasazuje Správa železniční dopravní cesty jen pluh,“ řekl ČTK Berounský. V horách je ale prostor kolem trati velmi úzký a sníh se tak vrací na koleje a vlakům působí problémy.

„Stadlery jsou na trať dobře vybavené, mají ale velmi citlivá čidla, která často kvůli sněhu signalizují třeba otevřené dveře a další závady. Strojvůdce pak musí vůz zastavit a zkontrolovat, což znamená brodit se hlubokým sněhem,“ popsal problém Berounský. Nové vozy jsou podle něj navíc od zledovatělého sněhu a náletových dřevin celé odřené. „Jeden vůz je mimo provoz kvůli rozbitému čelnímu sklu po střetu se stromem, další vykolejil a také čeká na opravu,“ dodal. ČD proto podle něj rozhodly nové vlaky za současných podmínek na trať v těchto místech nenasazovat a používají starší, které ale nejsou nízkopodlažní.

Se situací na Jizerskohorské železnici nejsou spokojeni cestující ani Liberecký kraj. „Vlaky tam často nabírají zpoždění, problémy jsou i s návazností spojů,“ řekl ČTK hejtmanův náměstek pro dopravu Martin Sepp (ČSSD). Problémy ČD s provozem na trati podle něj kraj příliš nezajímají, ty si musí firma vyřešit se správcem dopravní cesty. „My máme smlouvu uzavřenou s Českými drahami a na jejím dodržování trváme,“ zdůraznil Sepp. V krajním případě může pokuta za nedodržení smlouvy dosáhnout až 25,8 milionu korun za rok. O problémech na železnici chce ale příští týden jednat se zástupci obou stran.

Jizerskohorská dráha představuje zhruba 35 procent regionální dopravy v Libereckém kraji. Zahrnuje železniční dopravu v celém Frýdlantském výběžku a z Liberce na Jablonec, Tanvald a Harrachov a ze Smržovky do Josefova Dolu. Tendr na zajištění dopravy kraj vypsal už v roce 2008. Podmínkou byly lepší služby a moderní vlaky. Do soutěže se přihlásilo pět zájemců, nejvýhodnější nabídku podaly České dráhy. Jezdí za 107,90 koruny za kilometr a zakázku získaly na 15 let.

Autor: ČTK

22.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Jaderná elektrárna Temelín. Ilustrační foto.

ANKETA: Měla by se rozšířit jaderná elektrárna v Temelíně?

Prezident Miloš Zeman. Ilustrační foto

ANKETA: Měly by být pravomoci prezidenta posíleny?

V liberecké knihovně propuknou Dny česko-německé kultury

Liberec – Přednáška zakladatele turistické cesty Via sacra, film o netradičních leč účinných metodách výuky, fotografická výstava nebo koncert vážné hudby. 

Naši prvňáci ze ZŠ Vrchlického v Liberci

Každou středu vám představíme čerstvé prvňáčky z Liberecka.

Tento víkend bude v Liberci patřit mladým šermířům

Liberec – O víkendu se do Liberce sjede na 200 mladých šermířů z devíti zemí. Utkají se na už druhém ročníku turnaje Babylon Cup.

ANKETA: Měla by vláda zrušit plánované rozšíření EET?

Liberecký kraj - Dvacet zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím devíti stran v Libereckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení