„Železniční infrastruktura v kraji je zastaralá, několik desetiletí do ní nebylo investováno," říká radní pro dopravu Vladimír Mastník. „Bezpečnost provozu je na většině tratí v kraji závislá pouze na telefonickém dorozumívání. Výhybky v nejdůležitějších křižovacích stanicích jsou stále manuálně ovládány, přitom provozovatel dráhy stále snižuje počet zaměstnanců."

Do modernizace tratí v kraji tak letos půjde skoro 2,5 miliardy korun, což je nejvíc za posledních 11 let. Oprav se tak dočká Rigelský tunel mezi Minkovicemi a Frýdlantem, opraví se skalní zářez za Frýdlantem na Jindřichovice, modernizací projde úsek Křižany Karlov, celá trať Liberec Tanvald, zavřené budou přes léto i tratě Liberec Turnov a Malá Skála Stará Paka. Nové podoby se dočká i druhé nástupiště v Liberci, stanice v Hamrech, České Lípě a Harrachovský tunel. Většina prací už začala nebo začne v nejbližších dnech, dokončené mají být během podzimu. Cestující musí počítat s náhradními autobusy.