Je to drahota, shodují se lidé, kteří linky využívají. „Je to už jako v Praze, tam také stojí jízdenka 26 korun. Nejlepší by bylo chodit pěšky, ale je to moc daleko," povzdechl si včera u terminálu MHD 
v Liberci Jaroslav Čech.

Za zdražením jízdného tentokrát ale nestojí Dopravní podnik města Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ), nýbrž Liberecký kraj.

Podle Otto Pospíšila, zástupce ředitele KORID LK, který je koordinátorem veřejné dopravy v kraji, muselo ke zdražení v rámci systému IDOL dojít proto, aby byl kraj schopen zajistit dopravní obslužnost ve stejné míře jako doposud. „Náklady na dopravu se zvyšují a pokud jsme nechtěli přistoupit k rušení některých spojů, museli jsme jít cestou zvýšení cen v celém systému," vysvětluje Otto Pospíšil. A linka mezi Libercem a Jabloncem je právě součástí integrovaného tarifu IDOL.

Zajímavé je, že cena by měla být na této trase stejná ať jede cestující vlakem, tramvají nebo autobusem. V praxi ale není. Zatímco tramvaj přijde na 26 korun a s Opus kartou na 24, za autobus sice v plné ceně zaplatí cestující také 26 korun, ale s elektronickou peněženkou už je jízda o dvě koruny levnější. A u vlaku je to ještě jinak. Tady stojí základní jízdné bez jakékoliv slevy 24 korun. Samotní cestující ale přiznávají, že cestování tramvají je pro ně nejpohodlnější.

Nově se tedy musí smířit 
s tím, že musí sáhnout hlouběji do kapsy. „K navýšení jízdného dochází jak u papírových, tak i elektronických jízdních dokladů a dotýká 
se jak jednotlivého jízdného, tak i předplatného," potvrdila mluvčí DPMLJ Martina Poršová.

Významné je třeba u měsíčního předplatného žáků 
do 15 let, kde stouplo na 360 korun, studenti zaplatí nově 430 korun. Běžné jízdné se ze 600 zdražilo na 720 korun. „Stále je to ale levnější, než na srovnatelných trasách v jiných částech kraje," tvrdí Pospíšil.