Vybavení všech aut odpovídá požadavkům pacientů a záchranářů. „Je pro nás samozřejmě důležitý komfort pro pacienta. K tomu, abychom ho zajistili, potřebujeme mít všechno po ruce. Ve chvíli, kdy bojujeme o život člověka před sebou, si nemůžeme dovolit vstát od pacienta a jít něco někam hledat,“ vysvětlil ředitel ZZS LK Luděk Kramář. Dodal, že v tomto bodě je klíčová spolupráce se společností Fosan, která modelové tovární vozy převezme od výrobce a dále je pro potřeby a připomínek záchranářů upravuje. Do pořizovací ceny každého z aut se tak promítne zejména přestavba vozu na sanitu. Znamená to nejen polepy, ale hlavně instalaci komunikační techniky a zdravotnického vybavení.

Lucie Berka před vypuknutím nemoci.
Přes 20 let se stará ženám o vlasy. Teď kadeřnici do života vstoupila rakovina

Vozový park obměňuje ZZS LK již několik let pravidelně. „Chceme mít jistotu, že za pacienty jezdíme bezpečně. Ani naše původní sanity však ze silnic nezmizí. Jen se posouvají na místa do zálohy a v případě potřeby po nich kdykoliv můžeme sáhnout – jsou stále provozuschopné, jen už mají najeté svoje kilometry,“ vysvětlil Kramář. „Obnovu vozového parku Zdravotnické záchranné služby Libereckého kraje podporujeme pravidelně. Nové vozy oceňují nejen zdravotníci, ale především pacienti, kterým se první pomoci dostává z rukou záchranářů právě v sanitkách. Opět všem zdravotníkům moc děkuji za jejich nasazení a skvělou práci, kterou každodenně odvádějí při záchraně lidských životů," uvedl hejtman Martin Půta. A jeho slova potvrdil i Vladimír Richter, člen Rady Libereckého kraje pro resort zdravotnictví: „Jsem moc rád, že se můžeme spolehnout na včasný a kvalitní zásah našich zdravotníků. Krajskou podporu obnovy vozového parku považuji za samozřejmou povinnost, která zlepšuje zázemí při poskytování první pomoci. Záchrana lidského života je absolutní priorita.“

Liberecký masopust.
VIDEO: Zabijačkové lahůdky, tanec i veselí. Libercem prošel masopustní průvod

Každé ze sedmi nových vozidel RZP včetně přístrojového vybavení stálo necelých šest milionů korun. A i tentokrát jsou v nových autech novinky i ve vybavení – například umístění dokovací stanice pro zdravotnický tablet v kabině vozidla, čímž se zvyšuje bezpečnost posádky, nebo přídavné nízkofrekvenční reproduktory, které oceníme zejména v hustě zastavěných oblastech nebo v rušných křižovatkách. Tlakové výstražné vlny totiž produkují průraznější výstražné tóny díky fyzikálním vlastnostem nízkých frekvencí, které se snadněji šíří prostorem.

Dva lékařské vozy Škoda Kodiaq, které slouží v systému RV, jsou poslední z celkem sedmi vozů nakupovaných z dotace Ministerstva pro místní rozvoj. Cena jednoho z nich je cca 2,3 milionu korun, 90 procent ceny je hrazeno z dotace. Poslední novinkou flotily vozů ZZS LK je vozidlo Renault Master za necelých 1,6 milionů korun, které bude mít na starosti zásobování všech výjezdových základen.

Mohlo by vás zajímat: Tradice hasne. Skleněné figurky z Železného Brodu nemá kdo vyrábět

Zdroj: Sedlák Jan