Průměrně si v tomto období přečetlo jedno vydání Deníku 1 168 000 čtenářů, průměrný prodaný náklad je pak 295 430 výtisků.

Podle odborníků je to způsobeno zájmem čtenářů o dění v jejich regionech. „V regionálních titulech se čtenáři dozvídají o lidech, které osobně znají, a o tématech, jež jsou jim blízká a bezprostředně se jich dotýkají,“ říká Markéta Škodová ze Sociologického ústavu Akademie věd. Další odborníci vidí příčinu popularity Deníku v jeho seriozním zpravodajství.

„Zatímco celostátní deníky se bulvarizují a přinášejí čím dál víc rychlé klipovité zprávy, regionální Deníky zůstávají tradičnějšími novinami s hlubším a analytičtějším zpravodajstvím,“ myslí si sociolog médií Tomáš Trampota.

Druhým seriozním deníkem v pořadí je Mladá fronta Dnes s průměrem 290 844 prodaných výtisků denně a čteností 1 066 000. S výrazným odstupem pak skončilo třetí Právo, jehož průměrný prodej je 144 396 výtisků s čteností 418 000. Nejčtenějším bulvárním deníkem zůstává stále Blesk. Denně ho přečte 1 460 000 čtenářů

Podle průzkumu si v posledních 14 dnech alespoň jeden výtisk novin přečetlo 83% Čechů. „Odpovídá to našemu geografickému umístění. Ve skandinávských zemích je čtenost denního tisku ještě větší, v jižní Evropě je naopak výrazně nižší,“ vysvětluje Trampota. Budoucnost bude však podle odborníků jednoznačně patřit novým médiím. „Mediální nabídka i poptávka se budou více rozrůzňovat, jak už to ostatně můžeme sledovat nyní,“ říká Škodová.