Na druhém místě skončila Mladá fronta Dnes s 283 987 prodanými výtisky, bronzový stupínek patří Právu s 144 465 kusy.

Kancelář potvrdila dlouhodobý trend oblíbenosti Deníku. Minulý týden společnost GfK Praha a Median zveřejnily průzkum za druhé a třetí čtvrtletí letošního roku. Průměrně si v tomto období přečetlo jedno vydání Deníku 1 168 000 čtenářů, průměrný prodaný náklad byl 295 430 výtisků.

Podle odborníků čtenáři volí Deník kvůli zájmu o dění v jejich regionech. „V regionálních titulech se čtenáři dozvídají o lidech, které osobně znají, a o tématech, jež jsou jim blízká a bezprostředně se jich dotýkají,“ říká Markéta Škodová ze Sociologického ústavu Akademie věd.

Další odborníci vidí příčinu popularity Deníku v jeho seriózním zpravodajství. „Zatímco celostátní deníky se bulvarizují a přinášejí čím dál víc rychlé klipovité zprávy, regionální Deníky zůstávají tradičnějšími novinami s hlubším a analytičtějším zpravodajstvím,“ myslí si sociolog médií Tomáš Trampota. (kp, doh)

Nejprodávanější seriózní tituly v září 2008

Deník - 287 427 prodaných výtisků
MfD -
283 987 prodaných výtisků
Právo -
144 465 prodaných výtisků
LN -
71 113 prodaných výtisků
HN -
58 443 prodaných výtisků