V roce 2020 by se měli dělníci pustit do rekonstrukce nádraží v Hrádku nad Nisou. Hlavním důvodem je výměna zabezpečovacího zařízení za modernější a bezpečnější.

NOVÉ NÁSTUPIŠTĚ

Přípravy stavby přitom již nabírají konkrétní obrysy. „Současné nástupiště bude zvýšeno, což umožní pohodlnější nástup do železničního vozu,“ popsal jednu ze změn mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Navíc vznikne úplně nové nástupiště u budovy. Na to se lidé dostanou přímo z Nádražní ulice a z tamních zastávek autobusů.

„Ve stanici bude vybudován bezbariérový přístup na nástupiště pomocí výtahů. Vznikne také nový informační systém a staniční rozhlas,“ dodal Illiaš.

PODCHOD NEPRODLOUŽÍ

Rekonstrukce se ale netýká samotné budovy nádraží. Tou dnes musejí cestující projít, aby se dostali do podchodu. To už ale nově nebude potřeba. Podchod se přesune směrem k jihu.

Uvažovalo se také, že by se podchod pod nádražím mohl protáhnout až na druhou stranu, k ulici Stará. „V této lokalitě město uvažuje s budoucím rozvojem území, není však zřejmé, v jakém časovém horizontu by k případnému rozvoji dané oblasti došlo,“ stojí v zápise z jednání mezi zástupci města a projektanty. Podchod se proto nakonec prodlužovat nebude. Navíc se zruší podchod u přejezdu před Penny Marketem.

Kromě nádraží se budou opravovat i koleje na trati, zabezpečí se i přejezdy. „Oprava stanice bude v budoucnu znamenat i vyšší bezpečnost na trati,“ uvedl Illiaš. Pracovat by se v mělo mezi lety 2020 a 2022. Výdaje jsou vyčísleny na 250 milionů korun.

OPRAVÍ I DALŠÍ

Oprava hrádeckého nádraží není jedinou velkou investicí na Liberecku. Před několika týdny skončila rekonstrukce stanic ve Frýdlantě a Raspenavě.  Železničáři se dále chystají opravit nádražní budovu v Semilech. „Mezi lety 2018 a 2019 provedeme kompletní rekonstrukci střechy, fasády či prostoru pro cestující,“ uvedl Illiaš. Dělníci se v roce 2020 vydají i do nedalekého Turnova. „Za 68 milionů korun tam opravíme celé nádraží,“ uzavřel mluvčí.